Hello, Alice


 

Czesc, jak sie masz ? Igår kväll hade jag en konstig dröm med en kanin som alltid hade litet bråttom, blommor som aldrig slutade att prata, en katt som blev osynlig, ett kortspel...En minut, idag ska jag se Alice i Underlandet på bio. Jag förstår nu.


                                                                   - Alice, it's time -

Ha en skön söndag !

Uppdatering (kl. 20:10) : Jag har ett problem med 3 D. Det fanns en reklam innan filmen börjar, en reklam med godis och jag hade ett par glasögon för 3 D på näsan, så ville ta godis med händerna. Tyvärr var det omöjligt, förstås (folk tittade och skrattade på mig). Helt tokig, moi ? Maybe, haha. Filmen är (god) lika konstig som boken. Johnny Depp (Mad Hatter) och Helena B. Carter (Red Queen) är underbara. Mia Wasikowska (Alice) är jättesöt men Anne Hathaway, en liten besvikelse.

Jag älskar fairytales, sagor om älvor/häxor/troll/drakar : C.S. Lewis - NarniaJ.R.R. Tolkien - Sagan om ringen, bröderna Grimm och H. C. Andersen (the Snow Queen...), Astrid Lindgren - Bröderna Lejonhjärta (tack Marie från Linköping). 

Ryska sagor är de mest underbara/de bästa, tycker jag.


Bonne nuit les enfants !






Kommentarer
Postat av: Casia

Czesc, Froggie! Jak sie masz? No nie wiedzialam ze ty po polsku tez muwisz, i tak ladnie :-) Mam nadzieje ze te okularki juz zdjeles, hehe...papa i dobranoc!

2010-04-12 @ 20:39:20
Postat av: FredVisgot

Mna wszystko w porzadku. Moj Boze, Casia, skicka mig en video av dig som talar polska ! Dziekuje :-b

2010-04-13 @ 06:49:20
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: jessica

haha vad roligt, ja jag hade nog också suttit och försökt ta godis i luften haha

2010-04-13 @ 07:13:00
URL: http://www.improveme.se/skenetbedrar
Postat av: FredVisgot

Jess - Hoppas du tog några godis, haha ;-)

2010-04-13 @ 20:08:06
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0