It's War ! To wojna !


 

Jag älskar våren : Naturen vaknar till liv efter vintern och blir en färgglad målning i sig.

Däremot hatar jag frömjöl som flyger i luften tills hemma eller bilen. Det är inte lätt att kämpa mot damm. Den dagliga uppgiften är svår, om inte omöjligt, när damm och frömjöl besluttar att kombinera deras styrkor. Vad kan man göra mot ? 
         
                                                                      Go, go, go !

Tyvärr är det en kamp som redan är förlorat. Men jag kommer att kämpa till döden. Önska mig lycka till ! Och om jag dör på slagfältet, då vill jag inte att detta är skrivande på min grav : Här ligger grodan, besegrad av damm och frömjöl.

Det andra problemet är att min hund är rädd för dammsugaren. Men det är så roligt, haha. Run Rex ! Run !

Mon Dieu ! Ibland skulle jag vilja bli en trollkarl och ha en trollspö. Zaledwie minute, men det finns en skola för häxkonster och trolldom här (har sett den på teven). Jag planerar för att registrera mig i den här skolan. Det är en bra idé, non ?

Det är bättre att le åt det än att gråta. Och sedan kan man städa hemma med musik och att dansa, eller hur ?

                                                            


Sov gott och dröm söt - Bonne nuit - Dobranoc !




Kommentarer
Postat av: Casia

Froggie, vi behärskar trollerikonster allihopa. Det gäller bara att...open the eyes. Natti!

2010-04-28 @ 23:46:32
Postat av: FredVisgot

Men Casia, ögonen är blinda. Ciao!

2010-04-29 @ 07:03:22
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0