Konferens på Universitetet



Jag var glad att göra en promenad på campus därför att jag har många goda minnen där. Nostalgisk, moi ? Lite. Jag träffade många studenter från hela världen (Ireland, Brasilien, Spanien, Kina, Sverige, osv...). När frågade jag vad de tänkte om vi, fransmänn, så deras svar var en besvikelse : "arroganta" men de var helt rätta.


                                                                         Bienvenue !


                                   Universitetet                       och                  biblioteket


Minne : det var verkligen svårt att koncentrera sig i böckerna när det fanns vackra tjejer på biblioteket (tro mig!). Ja, det finns snygga tjejer som studerar på universitetet   ;-)


Här är byggnaden där ni kan lära sig franska om ni kommer att studera i Bordeaux.


Här är de första som kom till amfiteatern. De hade tur eftersom de kunde välja att inte sitta i framför, haha. Allt gick perfekt och de skrattade när jag sa några skämt. Ibland har jag lite humor, hehe. Jag föreslog att konferensen har gjorts på utsidan, eftersom vädret var fint och varmt (23°C), men mitt förslag förkastades tyvärr. Amfiteatern var inte fyllda eftersom det är semester i Bordeaux och Paris men det var kul ! Efter konferensen kunde jag prata med några studenter som var verkligen trevliga. Jag ville veta om de kommer till min andra konferens, nästa lördag...De var mycket diplomatiska men är rätt att njuta av sol och semester.

Jag vet inte om går till St-Emilion i morgon (vill ta några bilder till dig/er på detta charmiga medeltida staden och dess vingårdar). "Qui vivra verra" - den som lever får se, eller hur ?

Godnatt, sov gott och dröm söt ! Dobranoc !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0