Dla ciebie, Casia


 

Här är en polsk låt som jag sjöng med kören under World youth Day 1997 i Paris, for Karol Wojtyla. Det fanns polska som sjöng med oss, var super snälla och lärde till mig några ord på polska. Tyvärr har jag glömt många av dessa ord och jag beklagar det nu :-( Jag beundrar det polska folket eftersom ni aldrig glömde vem ni var, ert språk, er kultur, era traditioner och er polska själ. Och även om Polen inte existerade, NI var ALLTID stolt att vara POLSKA (du vet vad jag menar, Casia).



Jag vet att det är en religiös låt, I'm sorry but jag gillar att spela denna vackra låt på mitt piano.

Fråga : Tänker du på polska, svenska, engelska, spanska ? Eller franska, kanske ? :-)


Milego dnia. Pocalunki !


ps : jag ska bli jätteglad om du rekommenderar mig några fiiina polska låter - Dziekuje ;-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Froggie, jag skulle så gärna vilja rekommendera en fin polsk låt till dig men jag känner faktiskt inte till några...eh...trevliga slingor. Det fanns en låt för länge sen, den hette "Ona byla inna" (She was different) som jag alltid gick och sjöng på (skrev om den till engelska tom - då fick den heta "Guess that she was different"), men jag minns inte vem sångaren var. Minnet sviker med åldern, you know. Ska höra med min mamma om hon kan rekommendera nåt. Du har rätt angående en sak - a polish heart is always beating in red and white. HUG, Froggie!

2010-04-13 @ 20:47:55
Postat av: FredVisgot

Casia, lämna din mamma ifred ! Stackarn! Jag lyssnar din låt på Spotify ikväll. Merci. Kram.

2010-04-14 @ 13:56:34
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Froggie, menar du min låt i som nån av mina låtar som jag sjungit och spelat in...? Har du hört dem? Tylko pytam, tylko pytam :-)

2010-04-17 @ 21:27:02
Postat av: FredVisgot

Jag tror att jag blir galen. Är du en sångerska? Är jag den enda i världen som inte känner till denna information om dig? Sorry, I'n so stupid. Jag visste inte det, really ! - en poet - Jag är förlorad i okunnighetens mörker. Przepraszam.



Så måste jag njuta av dessa stunder innan du glömmer Zabko. Milego dnia ! Kram.

2010-04-18 @ 13:26:39
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0