Moi & mina tofflor


 

Problemet när blir man gammal är att minnet orsakar till oss vissaproblem. Här är två exempel som visar precis det jag just har skrivit :

 1:a - Jag glömde min kamera på bordet i köket.
 2:a - Lova mig att inte skratta åt mig, ok ? - Jag gick hemifrån men inte med mitt huvud för att pratade jag i telefon med en kusin som lever i London. När jag kom till universitetet så insåg jag att jag hade fortfarande mina tofflor på mina fötter :


                                                                          So chic !

Eftersom skrattade folk (studenter eller inte) då sa jag till dem : "Jag känner mig nästan som hemma här". Alla var på bra humör idag. Det var kul :-) Efter konferensen åkte jag med några lärare (och mina tofflor) att äta lunch på en restaurang. Vissa trodde att jag har gjort det med avsikt. Inte alls !!! Det är hur dinosaurierna försvann från jordens yta.

Jag är en gammal grandfather och stjärnorna är mina barnbarn.


Sov gott och dröm sött - Bonne nuit - Dobranoc !

 



Kommentarer
Postat av: Casia

Some promises you just can't make, so....hahaha! Sorry, Froggie, men man kan ju inte annat än skratta (åt situationen, inte åt dig). Men hey, could have been worse. Let me tell ya - när vi var i 10-års åldern brukade vi gå till badhuset och bada. En gång var min kompis lite mer frånvarande än vanligt (hon gick alltid i sin lilla värld) och glömde att sätta på sig baddräkten, hehe... Jag fick dra den nakna stackaren in i omklädningsrummet igen så att en katastrof med förödande konsekvenser skulle undvikas! Så... Tofflor verkar vara a better option!

2010-04-25 @ 17:27:57
Postat av: FredVisgot

Oooh, vilken söt liten historia. Dziekuje, Casia. Kram.

2010-04-25 @ 20:12:20
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: jessica

hahhaha casias historia var rolig :o)...men som barn blir man lättare förlåten, än när vuxna gör "konstiga" saker.

2010-04-26 @ 20:33:36
URL: http://www.improveme.se/skenetbedrar
Postat av: FredVisgot

Jess, min vän :-) Håller med dig till 100%.

2010-04-26 @ 22:52:32
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0