Marzenie zycia - Drömliv



Någon fragade mig vad är det drömlivet för mig, så valet är mycket mycket svårt.

• Little house in the prairie

Ibland är det så god att leva i lugn igen. Och sedan var livet så annorlunda förr i tiden.  Folk pratade gärna mer med varandra. Mänskliga relationer var mer hjärtlig och man tog sig tid att leva.

The futur, the space...

Självklart uppskattar/gillar jag den komfort och modernitet som vi har idag. Så mycket som man blir inte en slav, förstås. Modernitet måste befria oss från vissa stammar av livet och erbjuder oss nya glädjeämnen, att få en ny syn på livet.

Jag gillar att göra långpromenader utan telefon. Gillar att vara på semester utomlands utan dator, tv eller armbandsur. Att vara fri !

Vad skulle vara den idealiska drömliv? Det existerar inte. Och det ideala är att göra det bästa man kan för att göra livet så behagligt som möjligt för sig och andra. Man måste anpassa sig,  inte gråta över vårt öde och tro också att allt kan hända. Vad tycker du om det? Co sadzicie o tym?  :-)


Godnatt ! Dobranoc !





Kommentarer
Postat av: Casia

Det ideala livet växlar ständigt. Så länge man inte sårar nån annan tycker jag att man kan ta vilken väg man vill - each one to their own. För mig är balansen det viktigaste. Mellan tystnad, ljud, rörelse och stillhet. Co o tym sadzisz, Zabko?

2010-04-13 @ 20:50:45
Postat av: FredVisgot

"Mysle ze"(I think) harmonii är hemligheten för att få ett ideal liv...Yin and Yang. Man måste vara klok och följa en viss dos(men alla är inte kloka). Kram.

2010-04-14 @ 13:40:53
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0