En trevlig fransk minne ?!



Bonjour, comment vas-tu, petite polonaise ? Bien, j'espère. Voici une video pour toi  ;-)


                                 "Casser la voix" med orden -om du vill sjunga på franska !

Hoppas det är en trevlig minne för dig, och inte tortyr för ditt sinne. I think ord är svåra för barn (tonåringar -hur gammal var du när du lärt dig franska?). Det är svårt eftersom det finns en hel del "slang" (förstår du?). Din lärare var kär i sångaren, som alla tjejer här, haha. Tja, jag är på jobbet nu, ensam hela dagen. Jag är uttråkad för jag har ingen att prata med. Så drömmer jag om änglar, lite till. Hoppas du har en fin dag igen med dina snälla vänner i ditt vackra stad !

                                       
                        Jag  vill just skicka några solstrålar från Bordeaux till dig. Enjoy !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hey, Froggie! Thanx for the song - I soo needed it! :-) Blev jätteglad av att höra den, jag har glömt hur bra han faktiskt sjunger. Min lärare var en man (och exmodell i bl a tidningen Vogue, om man ska tro på hans ord) så jag vet inte om han hade nån crush på Patric, men hey - that is not impossible!



Hope att din dag inte blev alltför tråkig. Själv älskar jag att ha tråkigt ibland. Man kopplar bort på ett helt annat sätt i tråkigheten. Man är närvarande, fast på ett lite annorlunda sätt. It is just a state of mind, like any other. Man bestämmer själv hur man ser på den ;-)



Jag har sprungit benen av mig idag, sitter nu halvdöd och måste skriva lite mail och så... Jag sa till mina vänner att de får äta middag utan mig - måste andas lite, hehe.



Well, enjoy kvällen, Froggie!

2010-08-19 @ 20:03:49
Postat av: FredVisgot

Varför behövde du det? Du mår inte bra idag?



Vogue? Oh la la, var han...snygg? Någon var kär i honom ;-) En fransman? I Frankrike skrek alla tjejer : Paaaatrick !!! Haha, vad det var rolig.



Det är alltid kul att läsa vad du skriver. Du ser saker/världen med andra ögon från andra. Och det är sååå trevlig ;-)



Varför att springa benen av dig och inte händer? Halvdöd? "Halvlevande", menar du? Du måste se alltid glaset halvfullt, och inte halvtomt, förstår du? Ett annat sätt att se saker, haha, eller hur? ;-)



Casia, om du äter inte middag med dina kära vänner så ska de säga att du är en...eremit. Det är du inte ;-)



Jag hoppas att luften du andas är frisk och stärkande. Promenader i Stockholm måste vara underbart under här tiden på året, inte sant? Som en dröm...Och du är fortfarande inte i Mallorca. Snart, snart, Casia ;-)

2010-08-19 @ 21:34:19
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Mais non, jag mår bra - lite trött bara, you know. Ibland behöver man bara helt enkelt höra lite musik!



Jag är gärna en eremit. Eremiten väljer själv när den vill krypa fram från dunklet, eh? Passar mig fint :-)



Jag tror att vår franskalärare var svensk,faktiskt. Fast han hade bott i Frankrike som ung och jobbat där. Nu minns jag att han tog med tidningen med sin bild i och visade alla, hehe. Vi fick respekt för honom direkt! ;-)



Froggie, hade jag sprungit händerna av mig hade mitt mentala jag inte kunnat gå! Och en annan sak - jag tror faktiskt att jag hellre är halvdöd än halvlevande. Halvlevande måste vara så mycket värre, dont ya think?



Du, jag kommer att däcka på en solstol i Palma så fort vi kommer dit och vakna lagom tills vi ska åka :-)



Natti!

2010-08-19 @ 21:55:09
Postat av: FredVisgot

Jag förstår dig till 100%. Musik är den bästa medicinen mot trötthet och dansen -vad min kära mormor tänkte, haha. Hon sjöng och dansade hela tiden :-)



Ok, du är en eremit och jag är en munk. Vilket underbart sinne du har ! Du är en otrolig intressant smart fin (osv, haha) tjej ;-)



Du är rätt. Själv föredrar jag att du är levande än död, halv eller inte. Men jag respekterar ditt val :-)



Jag föreställer mig scenen. En (sann) ängel i paradiset.



Bonne nuit, petite polonaise. Fais de beaux rêves sur Palma :-)

2010-08-19 @ 22:28:34
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0