Jazz & wine !



Cześć, jak się masz ? Igår kväll politikers hustrun och jag pratade om musik och hon sa att det finns en jazzfestival i vingårdar alla år. Under augusti månader kan man höra kända jazzmusiker i "château" och jag sparar det bästa till sist. : vinprovning. It's cool ?

                                                            
                                                                    Jazz i vingårdar !

Vad är det för väder i Oxelösund ? Det är fint och varmt här i Bordeaux. Well, nu ska jag handla och jogga lite. Hälsa din familj och bon appétit (smacznego !) om ni äter lunch !  Milego dnia !
                                                   
                                                                Åja, jag gillar jazz !

                                                      _ _ _ _ _    _ _ _ _ _    _ _ _ _ _

ps : Kan din mamma rekommendera mig en fin polsk låt ? Casia, du är inget tvång att svara, bien sûr. Just asking, just asking ;-) Jag vet att jag kan vara irriterande ibland...ibland  ;-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Det låter ju som en helt perfekt kombination, Froggie! You gotta go and enjoy that one(s) :-)



Jag och sis var ute och gick en powerwalk innan frullen imorse och då var det fint, men nu sitter jag på balkongen och jobbar med regnet som faller utanför - fast det duggar bara.



Froggie, jag var ute och joggade i över en timma igår och har träningsvärk from hell idag ;-) Jag brukar inte jogga ute utan tränar på gymmet, men här i lilla Oxelösund finns inte det gym jag tränar på så jag kör lite omväxling och joggar/tränar ute istället. Hoppas att du hade en fin joggingtur i solen!



Vänta, ska gå och kolla med mamma om låten... Hon hade lite hjärnsläpp så först sa hon "Czy ten pan i pani sa w sobie zakochani?" (vet inte vem som sjunder den men tydligen var den väldigt populär förra året). Eller "Chodz, przytul, przebacz" av Andrzej Piaseczny (när hennes hjärna började fungera lite bättre igen)samt "Maly ksiaze" av Kasia Sobczyk. Jag har ingen aning vad det är för låtar men hey, du kan ju kolla om du vill si?



Vale, Froggie - nu måste jag jobba lite... Ha en fin dag!



2010-08-07 @ 11:41:03
Postat av: FredVisgot

För musik eller vinet? ;-)



Oh, Det är sorgligt att det regnar i Oxelösund, även om du älkar regnet :-( Jag skickar solstrålar med värme ifrån Bordeaux till dig och din familj. Säg mig om du har väl fått de ;-)



Haha, du säger att du är en vis person men blir helet tokig när du tränar. Jag dog skrattande, eftersom jag föreställer mig scenen. Hahaha, Casia, I'm sorry ;-) Jag gillar att jogga ute (behöver andas frisk luft då och då).



Låtarna är faktiskt fina. Kan du tacka din mamma för mig, tack ? Hon är verkligen snäll. Hoppas hon inte har en hjärnsvärk på grund av grodan. Nu vill jag gärna översätta låtarna. "Maly ksiaze" är det en låt om boken skriven av Antoine de Saint-Exupéry, "the Little Prince" (vi, fransmän, gillar den här boken -barn och vuxna). Människor har en hel del talang i Polen (litteratur, musik, vetenskap, sport).



Hoppas du har en trevlig dag trots ditt jobb och regnet, czesc petite Polonaise !



ps : Kasia Sobczyk, är hon en av dina kusiner?

Oh la la, wiktionary har ett problem just nu. Varför nu?

2010-08-07 @ 13:36:15
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe... Nope! No relation there :-) Kul att du gillade låtarna - jag hade ingen aning om att författaren till den där boken var fransk! Där ser man.



Tyvärr nådde inte dina solstrålar fram till Oxelösund, men hey - rain isn't bad either. Jag var ute på lite uppdrag in this little city och klarade mig fint med ett paraply. Men imorgon får det gärna vara sol...av många olika skäl!



Jag ska försöka att springa imorgon igen, om jag inte dör på kuppen... Natti, Frogman!

2010-08-07 @ 22:19:36
Postat av: FredVisgot

Jag rekommenderar dig den här boken. Underbart - "The stars are beautiful, because of a flower that cannot be seen..."



Are you singing in the rain? Is it really a wonderful feeling? Hoppas du ska få dina solstrålar imorgon ;-)



Haha, jag ska tänka på dig när jag ska springa imorgon - hoppas inte att dö skrattar åt dig ;-)

2010-08-07 @ 23:17:42
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0