Vive les femmes polonaises !




Czesc ! Jag hade en drömlös natt. Vem har stulit mina drömmar ? Snälla kan någon hjälpa mig att hitta dem ? Jag är en liten groda som är så ledsen just nu, haha  ;-)  Tur att polacker har så mycket humor. Här är några videor som jag hittade på en fransk-polska hemsida. Jag beklagar inte förstå polska men det är konstigt hur ni kör i Polen (samma sak med bilar). Petite polonaise, jag hoppas du inte kör som dem. Boje sie ciebie.


                                  Cas, var vänlig och varna mig när du kommer i Bordeaux, ok ?

Jag vet inte varför jag är sjösjuk :

                                    Ah, les blondes ! Jag vill inte vara med dig i din bil  ;-)


                                          Dlaczego nie mówię po polski ? Wkrótce, wkrótce !

Jag dog skrattande. Jag läste ett par polska skämt (på franska, tyvärr) om fransmän. Har ni humor ? Oui ;-) Känner du ett skämt (på polska, kanske) ? Well, jag ska ta en joggingtur nu. Sedan kommer jag skriva ett inlägg om min drömresa. Hoppas du har en underbar solig dag ! 

               
                                                     Na razie, petite polonaise !

                                                                 -----   -----   -----
ps - Kan du säga mig om uttalet är korrekt , tack ? Klick här : Ksiezyc sie do ciebie usmiecha ! Snart kan vi prata polska tillsammans...Wkrótce, wkrótce   ;-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Hey, Froggie! Uttalet är jättebra :-) Det enda lilla är när man säger "ksiezyc"" så uttalas bokstäverna "si" som i engelskans "she". Samma sak gäller "usmiecha" - "s" uttalas som "she" (tyst e på slutet där).



Tro mig, jag är a killer behind the wheels...fast på ett bra sätt, eh?



Ha en lovely dag!

2010-08-16 @ 10:12:34
Postat av: FredVisgot

Oh, la, la, Casia, vad du är jättesnäll ! Dziękuję bardzo ! Jag hittade flera hemsidor om ditt fint språk men det verkar vara inte lätt.



Du är så talangfull med språken. Jag är mycket imponerad, really!



Jag vill så gärna tro dig, jag vill, jag vill men...Säg mig när du kommer dit i Bordeaux, i alla fall. Eller jag varnar dig när jag är i Malmö, oui? Va, jag litar inte på dig? Vilken rolig idé du har, haha ;-)



Du är bättre än jag med bilen -tu es une femme.



Puss och kram !

2010-08-16 @ 12:19:56
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0