I en perfekt harmoni och balans !



Bonsoir, ma douce et merveilleuse petite muse ! Jag har precis läst några utländska tidningar (Spanien och Portugal) och läsa en artikel om kvinnors hjärnor. Journalisten (en kvinna) gjorde en intervju med en forskare (en kvinna) som jobbade på kvinnors hjärnor. Forskaren har upptäckt skillnader mellan hjärnor män och kvinnor.

                             
                                                                         Harmoni... 

Gud, vilken stor upptäckt ! Jag är inte forskare och visste redan det. Hon säger att hjärnan hos en kvinna är mer aktiv än vi, män. Alltså en kvinna kan göra flera aktiviteter på samma gång, medan mannen har bestämmelser för att ta tupplurar. Hmm, jag undrar om allt detta är fullständigt objektiv. Men en dag såg jag en bra dokumentär på TV som förklarade hur hjärnan fungerar hos män och kvinnor. Män var jägare ; kvinnor plockade frukter, osv... 

                                 
                                                                            Balans. 

Män är bättre än kvinnor. Kvinnor är bättre än män. Moi, jag föredrar att säga att även om det finns skillnader (lyckligtvis !), kvinna och man kompletterar varandra. Det är väl sanningen, eller hur ?

                    
                                                       Śpij dobrze, Aniołeczek ! 

Oh la la, det finns många människor på vägen och butiker är fulla denna vecka. Vissa har ännu inte köpt julklappar tydligen, haha. Hoppas att du har en fin kväll. Bonne nuit, ma chère petite Polonaise au sourire si angélique. Fais de beaux rêves et que ta grand-mère avec tous les anges du ciel te protègent durant ton sommeil - Dobranoc, Aniołeczek, miłych snów !  




Kommentarer
Postat av: Casia

Du har rätt, självklart är vi olika! Men mestadels är det nog som människor - dvs vi är mest lika och olika som människor. Det tror jag, ialla fall. Man/Kvinna är endast en nyans av de där skillnaderna/likheterna.



Det är alltid folk som är ute och handlar julklappar i sista minuten ;-) Men hey, that's the beauty of it. Att springa benen av sig i julstämningen. Ja, faktiskt!



Nu ska jag snart slänga i mig lite frulle och sen tar jag en tur till gymmet. Var på spinning igår kväll, I kind of died there and then! Det snöar igen idag, igår hade snön en liten paus (även den måste hämta andan då och då) men idag är den utvilad and ready to rock :-) Det blir att rulla bort till gymmet igen, då. Och till Mormor.



Ha en fin dag, Froggie!

2010-12-22 @ 09:59:55
Postat av: FredVisgot

Shopping är den bästa träningen…för kvinnor, inte för vår plånbok, haha, Right or wrong, little angel ? ;-) The magic of Christmas is everywhere. Och du, Aniołeczek ? Har du köpt alla dina julklappar ?



Vill du delta i Tour de France, eller hur ? Hoppas att du fick trevliga stunder med din mormor, Aniołeczek :-)



Om överraskningen (som inte är en nu) - Jippie, jag har förstått hur det fungerar, äntligen (aj aj mitt huvud) ! Det är ett julmirakel. Well, jag antar att jag inte blir fortfarande för gammal ;-)



Papa, Aniołeczek !

2010-12-23 @ 06:28:13
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, shopping är nog den bästa träningen för uppfattningen av bristen på sin egen uppfattning av den ekonomiska biten ;-)



Hepp, jag har mina julklappar klara - nu är det bara julgranen (kläs alltid den 24 december), peppisarna, systern, champagnen och julpyntet som saknas. Annars all done! Och du? Ready for Mrs X-mas? ;-)



Ha en lovely day!

2010-12-23 @ 11:45:11
Postat av: FredVisgot

Haha, bra skrivit, Aniołeczek ! Hmm, shopping har en märklig makt över kvinnor. Vi (män) har sjöjungfruar och ni (tjejer) har shopping ;-)



Min lilla julgranen är redan dessa kläder. Men det är jättekul vad ni gör till jul. Vem placerar stjärnan på toppen av julgranen, Aniołeczek ? Men det kanske är en ängel som placerar en liten ängel på ;-) I am ready, of course. I am always ready for Christmas- I love it so, hoho ! Det finns ett barn inom mig (när jultiden kommer) ännu och alltid :-D



Bisous, Aniołeczek !

2010-12-23 @ 12:42:58
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0