Bądź dzielny, Aniołeczek !



Bonsoir, ô sublime étoile du soir ! Har du överlevt din första dag i din kära Oxelösund ? Min stackars lilla nalle, du måste veta att min lilla grodahjärta lider också för dig. Det är ett riktigt helvete att vara i Narnia för jul. Bądź dzielny, Aniołeczek  ;-)

              
                                                     Gissa vad det är på bilden ?  

Just nu dricker jag "muscat" vin (Moscatel) från Mallorca och äter med...

            
                               Godnatt och sov gott, min kära lilla nalle från Oxelösund !  

Är du inte i paradiset nu då har du hittat igen den söta värmen av familjens hem, ma douce et merveilleuse muse ? Jag är säker att din mamma och du är mycket nära varandra. Annars skulle du vara inte så ofta hos henne. Detta värmer mitt hjärta, Aniołeczek. Idag är familjen inte lika viktigt i våra moderna samhällen som tidigare. Men varför jag ler hela tiden idag, ma belle étoile du soir ? ;-) Det är inte så ofta som hela din familj och du är tillsammans, eller hur ? Är det inte ikväll (söndag) att du har en liten rendez-vous med Monsieur Hercule Poirot eller Miss Marple ? Har jag helt fel, Aniołeczek ? Eh bien, hoppas att du har en loovely kväll med din lilla snälla mamma, min kära lilla nalle - Dobranoc i  miłych snów, Aniołeczek ! 

NBjag tror att detta inlägg är din lilla (långa långa långa) godnattsaga så att du får sköna drömmar i natt (inga mardrömmar, hoppas), haha ;-)  




Kommentarer
Postat av: Casia

Kan det vara kastanjer...? Eller så är de deras dubbelgångare, hehe.



Du har rätt, familjen är bland det viktigaste som vi har. Många glömmer bort det så lätt, tills den dagen kommer när familjen inte finns där lägre.



Hoppas att du få en fin dag!

2010-12-20 @ 10:14:58
Postat av: FredVisgot

Du har en verklig talang för att gissa saker ;-) Jag är inte van att äta kastanjer men mina föräldrar gav mig lite och jag kommer inte lägga dem i soptunnan.



Så sant :-) Na razie, Aniołeczek !

2010-12-20 @ 11:36:04
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0