Joanna och tåget av hoppet !



Bonjour, ma Belle au bois dormant ! Hoppas att allt gick bra med dig igår. Idag kommer din syster till Oxelösund. Jag ska göra böner hela dagen för att hon är med er hemma och fira jul med hela familjen. Och jag glömmer inte att hålla tummarna också.

                                                                 
                           Herre, Joanna måste absolut vara med sin familj till jul, okej ? 

Hoppas att du har en trevlig dag med din familj, Aniołeczek - Je te souhaite une merveilleuse journée, ma belle et merveilleuse Polonaise ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe... Hoppas mr God lyssnar :-) Min sis ringde imorse och sa att alla tågen var inställda. Typiskt. Så nu väntar de (och det är ju många som ska hemåt)på besked vad som händer - om det blir bussar istället, om tågen kanske går senare bla bla bla. Det är ju svårt att säga. Som tur är har min sis några vänner/bekanta som också skulle med samma tåg, så hon är ialla fall inte ensam. Jag ville boka flyg till henne, men hon sa att hon väntar lite till och ser vad som händer.



Så mr God, pls, be nice to us today!



Jag har varit på stan en snabbis och ska precis sätta mig med jobbet. Sen ska jag nog iväg och dricka kaffe hos en bekant, får se hur det blir tidsmässigt. Tänkte baka peppisar idag med - en tradition på julen!



Well, hoppas att du får en fin dag (här snökaos as usual). Ciao, Froggie!

2010-12-23 @ 11:37:07
Postat av: FredVisgot

Oh la la, vilket kaos ! Vädret är för hemskt i Sverige just nu. Hon kan/måste inte fira jul utan sin familj. Jag fortsätter mina böner och håller tummarna. Man måste tro på julmirakel,alltid...



Vad är det peppisar ? Det måste vara en fin jultradition. Mmm, scones, lax, peppisar...Oh mon Dieu, what a perfect housewife you are ;-)



Miłego dnia, Aniołeczek !

2010-12-23 @ 13:11:25
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Thanx för dina tummar, Froggie :-) Min sis sitter på nåt plan nu, förhoppningsvis landar hon snart i Stockholm. Sen gäller det att ta sig därifrån hit, men det är avsevärt närmare än att ta sig från malmö.



Peppisar är förkortning för pepparkakor, Froggie. Men tyvärr måste jag göra dig besviken och säga att när jag säger "baka" peppisar, så menar jag att ta ut den färdigköpta degen från kylskåpet, rulla ut den och forma till pepparkakor. På med lite glasyr och stuff and it's ready. Så det krävs inga bakkunskaper, so ty say, hehe. Jag har nog en hel del att lära från den där Housewife-personen :-)



Nej, nu ska jag öppna en flaska (mamma nallar redan på whiskeyn) och sätta igång. Ha en lovely kväll, Froggie!

2010-12-23 @ 17:37:08
Postat av: FredVisgot

Tur att du redan är hos din mamma ! Och jag hoppas att din syster ska vara med er ikväll - Snabbt snabbt !



Hey, om du inte bränner pepparkakor (är det gott att äta ?) så du är en perfekt housewife, vet du :-)



Kan du säga till din mamma « Na zdrowie i dobranoc! » från mig ? Haha ;-) Je te souhaite une merveilleuse soirée, Aniołeczek !

2010-12-23 @ 18:33:38
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0