Ett nattbesök !



Bonjour, ma belle princesse endormie ! Hallå, det är dags att vakna nu. Idag skiner solen på Oxelösund också, även bakom molnen. Allez, allez, petite princesse de Zawiercie , l'univers t'attend ! :-)  Jag har sovit bara fyra timmar inatt. Faktum är att min kusin från Schweiz har gjort ett överraskande besök hos mig vid klockan 23:40. Oh, jag hatar det. Hans fru, hans två son och han åker på julsemester (jul och nytt år) i Spanien, i bil. Den yngste sonen var inte bra och de har tagit en liten paus hos moi (kaffe, varm mjölk, toast). Bla bla bla. Efter att de åkte iväg till Barcelona, hade jag lite problem med John Blund.

                                       
                                                             Jag behöver koffein ! 

Imorse behöver jag dricka ett liter svart kaffe, minst, haha.

                
                                 Bonne journée, ma chère et douce petite Casia ! 

Vissa kommer inte få deras julklappar till jul på grund av den snöovädret som lamslår flygtrafiken i Europa. Även Tomten kan inte göra någonting mot det. Yeah, I know it is sad, eh ? En jul bort från familjen, tur att du inte jobbar med flygplaner nu, inte sant ? Well, hoppas att vädret blir bättre idag och ha en fin dag, ma douce et merveilleuse muse - Życzę miłego dnia, Aniołeczek ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Ujuj, tur att Gud skapade kaffe! Du får vara mer än frikostig med den idag :-) Men hey, vad gör man när familjen knackar på, eh?



Här i norr är det faktiskt inte bara flygen som står still. Det går inget vidare med tåg och bil heller. Min sis ska åka tåg genom halva Sverige på torsdag, dagen som sägs bli bland de värre vad gäller snökaoset. Så jag hoppas att hon kommer hem. Inte kul att fira jul sittandes på ett tåg, direkt. Men det viktigaste är väl att det inte händer nåt, and stuff. Så man får se.



Idag ska jag äntligen ta mig till mormor, det är vitt, vitt, vitt utanför men det snöar inte. Inte än, ialla fall. Och kallt är det, runt minus tolv. Hombre! Jaja. Ha en fin dag, och ta en siesta också!

2010-12-21 @ 09:17:27
Postat av: FredVisgot

Oh, den lilla prinsessan vaknade tidigt idag, haha. Ja, jag läste Aftonbladet imorse. Det fanns en artikel om tågproblemet i Skåne. Det ser faktiskt en komplicerat dag ut. Jag kommer inte att glömma att be en bön för din syster och hålla tummarna för att allt går bra med henne torsdag och ni alla kan fira jul tillsammans hemma. Wow, är det inte konstigt att en främling säger dig denna typ av ord ? Hey, men jag är Froggie, koack koack ;-)



Tur att din mormor har en hel del tålamod ! Jag antar att begreppet tid är annorlunda däruppe i paradiset. Men du är/ska vara alltid en underbar snäll dotterdotter, mon adorable petite Polonaise. Och jag är säker att du kommer ge/gav henne massor av kärlek, Aniołeczek :-) Men mon Dieu, vad du är fantastisk !



Ja, jag tog en siesta, tack sååå mycket, min kära lilla mamma från Polen :-D



Minus 12 grader hos dig och 8 med regnet här. Om du säger mig att du har snön till jul, så ska jag stjäla tomtens släden och jag ska flyga till Oxelösund. Ja, absolut, det ska jag göra. Vad tycker du, jag är inte rädd för tomten, jag. Jag är en rebell, a bad frog, you know ;-)



Hoppas att du har en fin solig eftermiddag, ma douce et merveilleuse petite muse. Na razie, Aniołeczek !

2010-12-21 @ 15:16:32
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0