Väck inte den nalle som går i ide !



Hej, min kära lilla nalle ! Shhh, det är sant att du har börjat gå i ide, förlåt. Jag ville bara veta om du fått en god sömn (inga mardömmar ?) och inte har haft för kallt inatt ? Jag vill inte att du blir sjuk, speciellt inte nu. Ta hand om dig, min kära lilla nalle från Oxelösund ;-)

                             
                       Gå tillbaka för att sova, kära lilla nalle ! Det är inte än våren... 

Å, vad det var svårt att komma ur sängen  i morgon när det är iskallt ute, inte sant, Aniołeczek ?  Tur att det finns en kopp rykande kaffe som väntar på dig. Glöm inte tacka din lilla mamma, haha ;-)  I morse har jag vaknat frisk och pigg :-) Well, hoppas att det har lugnat ner sig lite hos dig i Oxelösund och du har en fin dag. Bonne journée, ma douce et merveilleuse muse - Miłego dnia, Aniołeczek ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, jag överlever, men knappt. Det snöar jättemycket idag igen, och snart kommer hela huset att vara under snö...What to do, what to do, eh? Jag har tänkt att ta mig till Nyköping - den där staden, du vet - och shoppa lite julklappar. Hoppas det går bussar i den här stormen! Jag ska försöka att ge mig ut, men får se om det kommer några bussar överhuvudtaget.



Hoppas att du har lite bättre väder, dvs att du kan gå ut och se ut som en människa, inte en snögubbe, och att du kan gå normalt utan att se ut som en stel pinne för att du inte vill halka och att du kan urskilja färgen grön. Lite svårt här, hehe. Ciao!

2010-12-20 @ 10:12:31
Postat av: FredVisgot

Wow, huset under snö...Vädret är så dåligt som du säger, Aniołeczek ? Detta verkar helt overkligt, och ändå ...Var försiktig, ma douce petite Polonaise och kom ihåg att du måste komma och gå, oui ?



« bättre väder » Varför säger du det ? Det är fint, med sol och 8-12 grader ute för ett par dagar, vet du. Ingen snö här i Bordeaux. Jag älskar de ord du skriver och jag kan föreställa sig situationen. En stel pinne, säger du, haha…Jag är med dig, mod och tålamod, kära lilla snögubbe ;-)



Papa, Aniołeczek !

2010-12-20 @ 11:51:28
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hepp, vädret är verkligen dåligt. Och med det menar jag att det är många bilar som åker i diket, olyckor (både trafik och folk som ramlar och bryter nåt) och allt sånt som tyvärr följer med den vackra snön. Well, allt har en ljus och en mörk sida. Även snön :-)



Aftonbladets löpsedel idag:



"FULLT KAOS ÖVERALLT!"



Sen vet jag ju att tidningarna överdriver en hel del, men i det här fallet så är det faktiskt väldigt nära den faktiska sanningen.



Jag tror inte att vi har haft en sån vinter...well, nånsin. Det bara öser ner. Gick dock bra att ta sig till och från Nyköping (shop, shop!) men vi åkte i snigelfart (of course, allt annat vore bra dumt) och körde förbi lastbilar som hade åkt i diket.



Alla önskar sig en vit jul... Hey, be careful what U wish for, people! ;-)



Nu ska jag jobba en liten stund och sen tänkte jag hälla i mig lite bubbel och jobba med ett annat projekt. By the way, köpte en flaska Bollinger idag, nån reserva. Har aldrig druckit den innan, men ville prova nåt nytt (till julafton, that is). Har du smakat den? Vad tycker du? Jag gillar ju både Gula Änkan och Moet, fast min mom tycker att Moeten är lite för torr... Anyways, hoppas du får en nice kväll, Froggie!

2010-12-20 @ 17:17:36
Postat av: FredVisgot

Jag vet att det är snökaoset i hela Europa men här i Bordeaux är det mycket svårt att ha snö med 13 grader. Jag har inte läst Aftonbladet idag men jag ska göra det nu. Jag har hört experter säger att vi har kallaste december sedan 1910...It is crazy!



När jag läser vad du skriver jag känner att det är redan apokalypsen på jorden. Det är hemskt vad du skriver med lastbilar, något allvarligt skulle ha kunde att hända med er. Gå inte ut, om det inte är brådskande. Det är trevlig att få julklappar men det är bättre att fira Jul med familjen...levande och friska. Vem är jag att säga det, förlåt, Aniołeczek. Men ibland man ska inte utmana ödet - eller "on ne doit pas tenter le Diable" som vi säger i Frankrike.



Ja, det är fortfarande och alltid min dröm att ha en vit jul, min kära lilla polska nalle. Min barndröm, och jag ska tro på mina drömmar till min död och mer...Alla mina drömmar ;-)



Mamma gillar Bollinger men hon gillar alla goda champagne -blir helt galen, haha :-) Nyligen drack jag Mumm och Moët. Jag ser att din mamma är en expert ;-) Bonne soirée, ma chère petite Polonaise!

2010-12-20 @ 18:28:03
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0