Men vad är Tomtens hemligheten ?



Bonjour, ma douce "Sankta Lucia" ;-) Julen närmar sig snabbt nu och som vanligt har jag inte köpt alla julklapparna ännu. Panic ! Det är inte lätt även för Hercules, det är jag säker.

                  
                                                   J'aime tant la magie de Noël !

Jag vet fortfarande inte vad jag kommer att erbjuda till mamma. En julklapp, en julklapp. Mitt kungarike för en julklapp ! Men hur gör Tomten varje år ? Det är sant att han har en helt armé av dvärgar. Jag såg honom lördag i Carrefour men hur kan han vara överallt på en gång ? Hmm, vad är hans hemlighet ? Mysterium ;-)

                    


Jag kommer skriva ett inlägg om Sankta Lucia och och traditioner i allmänhet. Var du Sankta Lucia när du var barn, ma douce Casia ? Jag Är säker att du såg för söööt ut, som alltid med toi ;-) Eh bien, jag har litet bråttom imorse, hoppas att du har en looovely (Sankta Lucias) dag, min kära nalle från Zawiercie - Miłgo dnia, Aniołeczek, i na razie !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, du kommer säkert på nån bra julklapp till slut!



Hepp, jag var Lucia när jag var liten... Klippte av mig all håret dagen innan, så jag var en Lucia med killfrilla, hehe. Men hey. It worked :-) Min sis var senare (när vi gick i gymnasiet) Oxelösunds Lucia, jättevacker!



Själv firar jag inte på nåt sätt idag. Well, jag har precis satt punkt för dagens arbete med Oprah så jag och min vän hinkar lite glögg, men det är sängdags snart för oss bägge. Lika trötta båda två!



Hoppas att du får sova bättre inatt, Froggie. Natti!

2010-12-13 @ 20:55:39
Postat av: FredVisgot

Jag Är säker att du var (Är alltid) jättesöt, kära lilla Lucia, som alltid :-) och din sis förstås! Har du en bild på dig (Lucia) på din blogg ? Tänker att det skulle vara en super fin bild för överraskningen ;-) Var du jätteglad att bli Lucia? Of course. Une merveilleuse petite Lucia avec sa couronne de bougies sur la tête.



Glögg måste bli tevlig när det är kallt (0 grader här nu).



Kanske, kanske inte :-)



Bonne nuit, ma douce petite Lucia. Fais de beaux rêves et que les petits anges du ciel te protègent pendant ton sommeil!

2010-12-13 @ 21:44:32
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0