En sann ungdomens källa !



Bonsoir, ma belle petite Casia ! Jag blir alltid som en barn med stjärnor i ögonen när det snöar. Tyvärr är min besvikelse ännu större än snön är för efemär här (bara ett par timmar).


                                                                  Snö i parken...


                                              Mina bilder är inte lika vackra som dina !

Snön är magisk. Den förvandlar världen för vårt stort noje. Snön är magisk eftersom det är en veritabel ungdomens källa. Den här eftermiddagen var jag åtta år gammal en stund (ok, 8,5 år!). Du kommer att skratta när jag kommer att säga dig att det blir kaos här med bara två centimeter av snö. Så blir en snigel snabbare än bilar. Själv blir jag mer försiktig än vanligt. Snön är en sällsynt sak hos vi i Bordeaux.

     
                                          Bonne soirée, ma chère petite Polonaise !

Nu är det regnar ute, Gud vet inte vad han vill. Hoppas att du har en trevlig kväll hos din mamma (hur mår hon?) - Dobranoc, Aniołeczek, spij dobrze !




Kommentarer
Postat av: Casia

Well, det var ett litet vitt smakprov om inte annat :-) Här snöar det like there's no tomorrow - enorma snöflingor som knuffas utanför fönstret. Det är mindre kallt idag, "bara" -3 grader, men snötäcket bara växer och växer. Jag ska ta med mom (hon mår bra, tackar som frågar) och rulla bort till mormor. Sen hoppas jag hinna rulla vidare mot gymmet innan jag förvandlas till en mänsklig snögubbe.



Hoppas att du får en fin dag och att Bordeaux har hunnit hämta sig efter "kaoset" :-) Ciao!

2010-12-03 @ 10:27:16
Postat av: FredVisgot

Va, enorma snöflingor ! Men vad är det ? Ett bakverk ? ;-) Skulle du vilja att byta våra liv för en kort stund ? Hur kan du uthärda den här värmeböljan ? - 14, -3 grader...Vilken tryckande värme det är hos dig ! Snart kan du simma i det här vita havet ;-)



Bordeaux har överlevt kaoset. Det är er tredje besök till din mormor. Oh, It's too cute :-) Har du en historia om din mormor och du?



Ha en fin effterdag, kära lilla snögubbe/snögumma, haha.



ps : skicka mig en bild på du -läs : snögubbe ;-) Hahaha, jag älskar för mycket din humor

2010-12-03 @ 12:52:06
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Goddamn. Jag har aldrig sett så mycket snö, Froggie, som himlen spottar ut idag! Jag BLEV verkligen en mänsklig snögubbe, det blåste och snöade (tror att snön och vinden hade en tävling om vem som var bäst or something)och jag såg max ett par meter framför mig. Resten var en vit, vit slöja.



Nu tänker jag hålla mig inomhus resten av dagen, göra klart lite jobb och stuff. Well, vem har inte en historia om sin mormor, säg? ;-) Jag har så många, de ligger som tusentals tunna blad i minnets arkiv och jag tittar på dem då och då... Det gör du väl också, eh?



Hehe, du kanske återföds till en snöflinga? Då behöver du inte byta liv and stuff. Sounds a bit complicated... ;-) Ciao, Froggie!

2010-12-03 @ 14:52:34
Postat av: FredVisgot

Vem vann då? Snön eller vinden ? En mänsklig snögubbe, toi, men med vackra gröna ögon, haha ;-) Du var mycket modig för att gå ut. Det såg mycket imponerande ut.



Bien sûr!



En snöflinga, moi ?! Non, merci, den är för efemär! Men jag har en annan idé bättre, haha ;-)



Nu ska jag jobba lite en muskel. Na razie, Aniołeczek!

2010-12-03 @ 17:45:49
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Det blev oavgjort! Jag trotsade dock vädergudarna och gav mig ut på en liten shoppingtur (för att "fira" att jag var klar med ett jobb). And hepp, still alive.



Vilken är din bättre idé, Froggie? En snöflinga måste ha ett så vackert liv. Och tidsflödet kanske är helt annorlunda än vad vi tror - de minuterna som vi ser den falla ner till marken är kanske i själva verket en hel livstid (som vår, tidsmässigt). Det händer kanske så mycket saker i snöflingans "liv", men vi hinner självklart inte uppfatta nåt överhuvudtaget eftersom vi befinner oss i en annan sfär. Who knows. Inte vi, ialla fall :-)



Ciao, Froggie - jag och mr Moët har en liten tête a tête... Bubblorna och snöflingorna ser ut att trivas ihop :-) Ciao!

2010-12-03 @ 19:45:41
Postat av: FredVisgot

Vad jobb pratar du om?



Vill du verkligen känna min bättre idé?



Tror du att en snöflinga är verkligen medveten om dess existens ? Ja, det finns kanske inte en enda värld, utan flera världar som är lika en napoleonbakelse à la française (mille-feuille, känner du?). Det är lite som historien om fisken. En fisk är bara medveten om att det finns en annan värld bortom flodens vatten bara när den fångas av en fiskare/man. Och kanske fisken inser inte vad som händer för att den lever i en värld av två dimensioner under det att männen är i en värld av tre dimensioner (incompatibility of perception and reality). Själv har jag min egen teori om : evolutionsteorin, Gud och begreppet tid.



Oh, un petit tête à tête avec Mr Moët. What luck he has ! Vissa har tur, medan andra har ingen ;-)



Natti natti !

2010-12-03 @ 23:23:56
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Bara Top Model-jobbet, Froggie. Blev äntligen klar med korrläsningen och hela den tekniska biten. I really love my job men det är skönt när man har gjort klart nåt som man är nöjd med. Nu tänker jag ta ledigt i helgen och umgås lite med vänner (siktar jag på) and stuff.



Det du säger om fisken stämmer ju exakt in på människan - vi lever på vår lilla planet helt omedvetna om vad som finns "på andra sidan". Dagen då Mr Death fångar oss i sitt grepp förstår vi att vi är en del av nåt så mycket större. Av nåt som inte tar slut. DET är min teori.



Well, ha en nice dag, Froggie!

2010-12-04 @ 10:37:48
Postat av: FredVisgot

Det är semester för dig nu :-) Jag förstår vad du menar. Man känner en riktig glädje så när man ser slutresultatet.



Exact! Men jag vet inte om hemligheten av existens uppenbaras för oss efter döden. Jag har aldrig varit död, You know :-) Well, jag antar att Universum är inne oss och vi är Universum. "C'est la raison pour laquelle je suis toi et tu es moi ! Et nous sommes toujours proches les uns des autres malgré les distances physiques, psychiques, temporelles ou spirituelles qui peuvent nous séparer."



Tror du att en snöflinga är medveten om sin egen existens och världen runt omkring honom ? Hur skulle det vara möjligt ?



Njut av den här helgen med dina vänner...Enjoy :-) Milego dnia, Anioleczek!

2010-12-04 @ 14:18:31
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Nej, Froggie, det vet vi inte. Vi vet inte om hemligheten blir avslöjad efter att vi somnar in från den här världen. Men... För ett tag sen gjorde jag en tatuering. Ett citat ur bibeln, på hebreiska (tatueringen står på hebreiska, alltså), som säger:



"For we walk by faith, not by sight."



Det sammanfattar hela min sin på mänskligheten, livet och alla de andra "liv" som vi inte ser. Tron gör det lättare att gå (och tro), eh?



En snöflinga kan vara lika medveten som vi är. Fast på ett helt annat sätt, som vi inte ens kan föreställa oss. Varför inte, egentligen? ;-)



Ha en lovely helg du med, Froggie!

2010-12-04 @ 16:23:11
Postat av: Christelle

Hello,Casia. I hope everything's all right for you and your prince charming. ;) Have fun! Bonne soirée et bon week-end {Casia}



Ace, ne vois-tu pas que mon amie Casia est fatiguée de toi? Laisse-la en paix! Elle n'a pas de temps à te consacrer. Tu le vois bien qu'elle a quelqu'un dans sa vie, un prince charmant. Ah, mon pauvre frère! ;)



:*

2010-12-04 @ 17:50:40
Postat av: Casia

Hey, Christelle! I am fine, thanx :-) A little bit cold but fine, hehe. Hope that you're having a great weekend too, take care, Cas

2010-12-04 @ 18:51:04
Postat av: FredVisgot

Va, en tatuering, du, ma chère petie Polonaise ! Hmm, intressant! Hur många tatueringar har du ? Och var är de ? ;-) Jag vet att du är annorlunda från andra kvinnor men...jag känner inga kvinnor som har tatueringar och hmm...jag undrar som kvinnor med tatueringar annorlunda än andra. Jag har min egna tanke om ämnet ;-)



Jag är förvånad, du har en mörk sida. Men vem är du egentligen ? Well, skicka mig bilder på dina tatueringar, alla dina tatueringar ;-)



Jag vill ha en tatuering, en speciell tatuering.



I have faith. Varför gjorde du den här tatueringen? För din drömprins? Jag tycker att man inte måste göra tatueringar för någon. Jag tror ! Jag tror på dig och dina kloka ord, Aniołeczek ;-)



Oh, jag uppskattar så mycket hur du ser på världen och de lilla sakerna av livet. Du är verkligen UNIK här, på Jorden. Varje dag tackar jag Gud som har gett oss möjlighet att möta/känna oss...I have faith, you see ;-)



Jag har precis skrivit lite ikväll och jag behöver lite somn nu.



Śpij dobrze, Aniołeczek, spij dobrze !



Ma chère petite soeur, je ne suis pas si naïf, tu le sais :-(

2010-12-05 @ 01:45:24
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag har två stycken - den första gjorde jag när jag var väldigt ung, and I still love it! Jag har inte nån mörk sida på grund av tatueringarna, däremot har jag den på grund av min mänskliga natur. Det har vi ju alla, oui? Jag gjorde dem för att jag ibland vill påminna mig själv om just de sakerna de säger - "For we walk by faith, not by sight". Lätt att glömma bort, ibland u know. Jag skulle aldrig göra en tatuering för nån annans skull. That's not me :-)



Well, hope att du har haft en fin dag! Ciao!

2010-12-05 @ 15:30:57
Postat av: FredVisgot

Den första är ett litet hjärta på din vänster axel, inte sant ? Men jag har ett problem med minnet, haha ;-)



Jag tycker att din mörka sidan är, hmm... ;-)



Well, om människorna har en mörk sida så jag undrar om jag har en (glöm inte jag är en liten groda, not a human!). Jag älskar den här frasen.



Min dag var trevlig, merci beaucoup, ma chère petite Polonaise. Du är snäll :-) Besitos, haha ;-)

2010-12-05 @ 20:16:24
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Nej, det är inte ett hjärta men du har rätt att den sitter på vänstra skuldran. Vilket minne! :-)



Klart att du har en mörk sida. Det har vi alla. Det är en del av oss - sen hur vi förvaltar den, vad vi gör av den...är en helt annan sak.



Natti Froggie!

2010-12-05 @ 22:14:22
Postat av: FredVisgot

En stjärna då ? Oh la la, jag blir verkligen gammal ;-)



Den andra ligger i nedre av ryggen. Jag såg en tjej som hade en tatuering (ett citat på arabiska) i nedre av ryggen när jag var på stranden i sommar. Hur gör du för att se din tatuering ? Svårt att minnas, men mindre du är en otrolig contortionist ;-) Nej, den är inte för dig.



Den mörka sidan uppenbaras på natten. Men var är den sanna personlighet till människor ? Bye!

2010-12-06 @ 13:07:37
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, nix. Inte på ryggen. Tycker inte att det är en bra plats, men each one to their own.



Det kan stämma att den mörka sidan uppenbaras på natten. Men tänk på att en natt isåfall kan ske dagtid för många av oss. Den sanna personligheten är den som ligger i det paradoxala. Om du frågar mig ;-) Ciao!

2010-12-06 @ 14:33:27
Postat av: FredVisgot

Inte på armen ?! Var är den? Kan du inte säga mig det ? Où est ton tatouage? Jag blir galen...



Och den första är en stjärna,eh? Jag kommer att göra en speciell tatuering på deltamuskeln (i think), för att aldrig glömma min "tro" på något speciellt. Vad tjejeer med tatueringar är sååå mystika !



För att man kan inte se sig på natten och begränsningar/gränser som vi ställer till oss själva blir suddiga. Men det är bara en illusion.



Den s

2010-12-06 @ 17:37:35
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0