En Narnia-kväll vid brasan !



Bonjour, ma douce petite Casia ! Hoppas att allt är bra med din syster och hon är med er nu. Jag vet inte varför jag ville läsa en viss bok igår kväll.


                                                           Kungens tron vid brasan !  


                       Varför är du inte i boken, ma chère petite princesse de Narnia ? 

Vilken underbar natt jag hade ! Hmm, jag undrar varför jag vaknade full av energi och med ett stort leende på läpparna imorse. Kanske nästan åtta timmars sömn hjälper till att få det. Ett julmirakel, även om julen är bara i morgon.

                    
                                              Mmm, jag vill äta samma sak, tack  ;-)

Jippie, det finns bara ett par timmar före börjar...men jag har många saker, hohoho ;-)  Hoppas att du och familj har en trevlig SOLIG dag - Życzę miłego dnia, Aniołeczek ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Vad fint med brasan! Merry X, Froggie - hoppas att du får en underbar dag, with da family and all.



Min sis ramlade in igår natt, helt slut efter otaliga timmar på resande fot.



Nu ska jag fixa granen (har redan varit hos mormor) och sen är det X-mas time!



Enjoy!

2010-12-24 @ 11:56:05
Postat av: FredVisgot

Stackars Joanna ! Men hon är hemma med er nu. Trötthet kommer att glömmas bort ikväll, I am sure. Är den lilla körsbär glad att vara med hennes andra hälft igen ? ;-)



Oh, du klär granen av dessa fina ljusutsmyckning, eller hur ? Glöm inte att din mormor ska vara med er under julaftonen och julen (hon är/ska vara alltid vid din sida). Familj,familj :-)



Snart kommer mama hjälpa mig för lägga julmiddag. Svårt att göra allt själv, I confess :-) Är du redo för din nya julen à la polonaise med HELA din familj ?



God Jul, Aniołeczek :-)

2010-12-24 @ 14:09:12
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, I am ready! Har klätt granen (it was a big fight but I made it), dukat till julmiddagen, fixat en massa emellan och nu sitter jag och andas ut med ett glas champagne. Min sis är rätt slut, men I am happy to have her! Vi brukar äta runt sex på kvällen (egentligen säger seden att man ska göra det när första stjärnan uppenbarar sig på himlen men hey, vad gör man om det är monligt?), sen öppnar vi julklapparna. Hoppas att du får en fin jul med mom and dad, hälsa från mig (din sis med!) och enjoy, once again!



C

2010-12-24 @ 15:35:15
Postat av: FredVisgot

Har du glömt dina ljusvingar, Aniołeczek ? ;-)



Min mormor sa alltid att hon var trött till jul men hade en massa av energi för att dansa med oss, you know. Och din sis är så ung lik dig, jag är säker att hon är äntligen pigg ikväll.



Vi börjar runt sju. Jag är säker att hälsa är tillbaka :-)



Gwiazdka, glöm inte ;-) Smacznego i na zdrowie, Aniołeczek !

2010-12-24 @ 16:38:09
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Christelle

Merry Xmas, Casia! Je te souhaite de passer un merveilleux réveillon avec ta famille CUL8er {{{Casia}}}



Christelle

2010-12-24 @ 18:05:10
Postat av: Casia

Merry X, Christelle! I hope that you've had a lovely X-mas eve and that you will continue to enjoy the holidays. Take care, all the best, Casia

2010-12-25 @ 17:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0