Adieu, Noël 2010 !



Jag sov bara två timmar i julnatten och har ingen energi sedan igår (är som död). Hade problem för att skriva inläggen och spela in videorna. Många vin och champagne, haha  :-)

                
                                          Den lilla Jesus föddes...Grattis till föräldrar ! 

                

Tomten gav mig a day/nightwear Daniel Hechter, perfekt för att skriva eller bli a new H Hefner (Gud, skydda mig !). Han visste att jag ville ha en svensk film för att höra det svenska språket, merci Papa Noël ! Och choklad från Schweiz, förstås.


                                                        gav mig ett litet lejon (från pappa) 

Hoppas allt är bra med dig och din familj och haft en fin solig dag, Aniołeczek !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, den där champagnen... Den där champagnen ;-) Jag var svampen i familjen och det känns än idag - trots hårt slit på gymmet, långpromenad och ett par jobbtimmar vid datorn. Ögonen går i kors.



Vilket fint lejon (Aslan?) - du vet att det finns en saga (minns ej vilken)som säger att en speciell natt om året (minns ej vilken) kommer alla leksaker/djur till liv. Ditt lejon med, I am sure!



Nu ska jag fortsätta min dvala... Natti, Froggie!

2010-12-26 @ 21:33:08
Postat av: FredVisgot

Kul att du var en svamp...Mmm, svampar :-D



Igår eftermiddag tog jag och mamma en lång-långpromenad och det fanns många många många plan i himlen. Trodde det var en invasion.



Då börjar du uppskatta Oxelösunds gymmet ? ;-)



Jag gillar dett här lejonet.

Det verkar vara en vacker saga, en rysk saga, antar jag (känner inte den). När jag var liten brukade jag läsa en bok av ryska sagor att min moster, Emilie, hade. Varje gång kände jag att resa i underbara världar (med konstiga ryska ord), lite som Alice, you know. De ryska sagor är bland de finaste i världen, tycker jag.



Aslan, haha :-) Jag vet "Bröderna Lejonhjärta" har en speciell plats i hjärtat av svenskarna. Men med du, jag känner det är Narnia. Varför, Aniołeczek ? Varför verkar Narnia vara så speciell för dig, ma douce et belle petite princesse de Narnia ? Så speciell att du talar om ofta den, även idag. Varför, liten ängel från Polen ? Du verkar gå tillbaka till barndomen, förstår du vad jag menar ?



Jag somnade på soffan vid brasan och nu ska jag gå till sängs.



Hoppas att min lejon inte ryter ikväll. Bonne nuit, min kära lilla nalle från zAwiercie. Fais de beaux et que Aslan te protège pendant ton sommeil !



Dobranoc i śpij dobrze, Aniołeczek !

2010-12-26 @ 23:41:33
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0