Supergoda viner !!!



Bonsoir, ma belle petite Polonaise ! Som jag redan skrev i det tidigare inlägget, besökte jag en vän (Mr Chefen) som arbetar i en vingård även om jag känner nästan alla (glöm inte att jag jobbade där för att betala mina studier). Det "Château" tillhör en familj som har/äger flera andra vingårdar/"Châteaux" i Bordeaux regionen, vet du. Vi pratade mycket om...Gissa ! Vinet förstås  :-)  Några kända franska sångare (Maurice Chevalier, Gilbert Bécaud -jag är säcker att din mamma känner dem) skrev låtar om det här vinet. Vi kommer att dricka supergoda viner, jag lovar dig, min kära lilla nalle....SUPERGODA VINER !!!  :-)

   

Min vän gav mig tre flaskor vin som utlovat och jag har en utmärkt flaska vitt vin för dig - oui, la meilleure est pour ma chère petite Polonaise. Jag ÄR seriöst, det är ett LÖFTE  :-) 

                 

Ikväll har nätet fortfarande ett problem. Killens ISP lovade mig att problemet skulle lösas på tisdag kväll. 80€/månad för något som fungerar inte bra...Grrrrr, idioter ! C'est la France. Jag är så aaarrg. Well, hoppas du haft en tervlig kväll med din lilla mamma eller dina vänner - Bonne nuit, ma belle petite Polonaise. Fais de beaux rêves et que les anges te protègent durant ton sommeil !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0