En eftermiddag i den gamla kyrkan !



Bonsoir, ma belle petite princesse du Royaume des Neiges (brrrrr...) ! Jag kunde inte stanna inne i huset i eftermiddag, så jag gick och ätit något på en restaurang. När jag vandrade genom gatan såg jag att det fanns en konstutställning i Gamla Kyrkan av 11-talet (det är inte en kyrka nu) och sprang hem för att ta cameran.

             
              
                                              Ett andra liv för den gamla kyrkan !

Idag var det den sista dagen av tällningen. Här är några bilder :


                                                 Välkommen till en annan värld !


                                Skynda dig, kära lilla nalle, maten är redan klar !


                      
                                                       Ojca, Syna i Ducha Świętego !



                                                           Na zdrowie, Anioleczek ! 

Det är det redan mörkt när jag var ute. Det måste regna imorgon med en temperaturökning. Tur att jag har en liten söt ängel som ger mig solsken och värme varje dag och kväll.
          
                                           Bonne soirée, ma belle petite Casia !

Oh la la, jag skulle gärna vilja skriva några vackra ord för dig, kära lilla ängel, men har ingen inspiration ikväll. Przepraszam, Anioleczek. Please do not be disappointed with me , ma belle petite princesse ;-) Well, hoppas att du har en loooovely kväll med din kära lilla mamma - Dobranoc, Aniołeczek, miłych snów !   




Kommentarer
Postat av: Casia

Vilken vacker inredning! Lovely (tavlorna också). Jag har läst om en familj som flyttade in i en gammal kyrka på landet (tror att det var i England), de gjorde om allt till en vanlig bostad men behöll mycket av de kyrkliga detaljerna. Det var både vackert och spookie på en gång... Ha en fin dag, Froggie!

2010-12-06 @ 10:25:00
Postat av: FredVisgot

Jag tror dig. Och kyrkor blir nattklubbar i Tyskland. Du vill prova det där, inte sant? ;-)



Du var inte tvingad att skriva något. Varför gör du det ? jag vet att du inte gillar vissa saker. Var fri att göra/skriva allt vad du vill, okej? Bon après-midi, ma chère petite Polonaise (belle comme une princesse, haha)!

2010-12-06 @ 13:16:15
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Nja, not my coup of tea direkt.



Jag förstår inte riktigt vad du menar med att jag inte var tvingad att skriva nåt. Självklart vet jag att jag inte är tvingad till nånting. Tvång är sällan en orsak till varför jag gör saker och ting.



Ciao1

2010-12-06 @ 14:26:36
Postat av: FredVisgot

En bar då! Du är den enda tjejen jag känner som inte gillar nattklubbar. Varför går du aldrig (?) till nattklubbar ?



Okej, jag hade fel även om jag tycker fortfarande det motsatta. Men det är ditt fel ;-) Jag vill att du är helt fri att göra/skriva/berätta absolut allt vad du vill här, med moi, ok?



Ciao2

2010-12-06 @ 16:58:08
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Froggie, jag levde på nattklubbar när jag var ung and stuff. Det är inget som lockar mig längre. Visst går jag ut, men det är inte på samma sätt. Been there, done that. New things to do now! :-)



Du får tycka vad du vill, eh? Jag säger bara som det är, och jag förstår inte varför du utgår ifrån att jag skulle känna mig tvingad till att skriva nåt här hos dig. Just don't get ít.



Ciao!

2010-12-06 @ 18:26:29
Postat av: FredVisgot

Du levde på nattklubbar ?! Vad menar du ? Det är bra att experimentera med nya saker i livet :-)



Är du arg, Aniołeczek ? Pourquoi ? Vilket är problemet, ma chère petite Casia ? :-(

2010-12-06 @ 20:00:35
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, jag är inte arg - jag menar bara att jag förstår inte vad du menar. Punkt slut.



Jag jobbade utomlands i många år när jag var ung, därav the partylife, hehe.



Natti, Froggie!

2010-12-06 @ 20:35:11
Postat av: FredVisgot

För att du har skrivit på det här inlägget. Och jag vet att du inte gillar vissa saker här, ma chère petite Polonaise au grand coeur. Klart att jag tror dig men jag tänker ibland att du skriver för att du inte vill skada mig. Vi är vuxna. Om du gillar/hatar nåt här (eller mejl), så du måste absolut säga mig problemet. Du är den enda person på världen för som jag kan säga : Jag tror på dig -"For we walk by faith, not by sight" titta på din tatuering.



Oh, vad ska jag göra för att få din förlåtelse, ma chère petite Polonaise ? Fråga mig allt, jag är din eviga slav, Aniołeczek ! Ingen piskan, please ;-)



Natti, kära lilla nalle !

2010-12-06 @ 21:19:51
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0