Witamy w Zawercie, Aniołeczek !



Dzień dobry, Aniołeczek ! J'espère que tu as bien dormi, mon cher petit ange de lumière. Jag försökte hitta bilder på Zawercie på nätet...din hemstad, minns dig ;-) Jag vet inte om du har fortfarande minnen av den eller om du levde här (kanske i Warszawa, I do not know !). Det var inte lätt men jag hoppas du kommer att uppskatta dessa bilder :

                                                             Witamy w Zawercie !

               
               
               
                
               
              
                
                
                
                
                
                
                 
                
                 
                 
                   
                
                
                
                 
                
                                                                    Do zobaczenia !

Hoppas att du förlåter mig för i går. Kom ihåg Jesus ord ! Jag vet att du har världens största hjärtat...ett hjärta av en liten nalle. Oh, s'il te plaît, ma belle petite Casia, pardonne-moi ! ;-)  Jag inser att jag hade fel. Ah, vad vi (män) är dumma ! Jag vill inte veta ditt svar  ;-)  Well, hoppas att du har en underbar dag, ma chère petite Polonaise, med sol (hoppas!) - Miłego dnia życzę, Aniołeczek ! 




Kommentarer
Postat av: Casia

Hey, Froggie! Jag och mom sitter på mitt favorit-café i Stockholm och jag visade henne bilderna från hemstaden. Hon blev jätteglad :-) De där bilderna på glas-grejerna, du vet? Min mormor och morfar jobbade på den fabriken, morfar blåste glasen och mormor satt på deras ekonomiska avdelning (eller liknande). Long, long time ago!



Jag har bara fina minnen från min barndom och från Zawiercie. Fast nu är det mera som en dröm, som om det var en helt annan verkligehet... Well, så är det väl.



Ha en fin dag, Froggie!

2010-12-07 @ 12:22:26
Postat av: FredVisgot

Mon Dieu, din mamma har sett min blogg. Hur kunde du göra så här mot mig ? What will she think of me now ? ;-) Seriöst, jag blir också jätteglad om hon har gillat att se dessa bilder även om jag känner mig lite generad nu, haha ;-)



Oh, vad du är snäll att prata med mig om din familj. Jag tycker det är riktigt intressant, merci Aniołeczek :-) Så ni alla är artister i din familj, menar du! Alla Sobczaks familjen kommer från Zawercie, eller hur? Glas-grejer är otroliga vackra, jag vill gärna köpa (har några kristallglas hemma som kommer från Tyskland, du vet). Oh la la, det var ett svårt jobb, antar jag. Vilken modig familj du har! Vad våra familjer är så lika, det är otroligt!



Är Stockholm långt från Oxelösund ? Vad kul att du har fina minnen från din hemstad och din barndom! Har du fortfarande barndomsvänner dÄr? Samma sak med mig. Jag förstår dig absolut, ma chère petite Casia...Nostalgi ;-)



Jag hittade inga bilder på traditionella dräkter från Zawercie, tyvärr :-(



Well, hoppas att din mamma och du har en underbar eftermiddag i Stockholm! Na razie, Aniołeczek !



PS : Hälsa din lilla mamma !

2010-12-07 @ 13:10:38
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe. Det behöver du inte vara (generad). Jag tog upp min dator medan vi satt och vräkte i oss muffins (jag: branmuffin med hallon, mom: blueberry cheesecake sin) och började läsa din blogg. Mom satt bredvid, så det var liksom ment to be :-)



Hepp, vi är "konstnärer" allihopa!



Stockholm ligger ungefär 12 mil norr om Oxelösund, så vi tog tåget upp. Nu sitter jag på ett tåg på väg till Malmö (rena kopian av Orient Express, jag förväntar mig att Poirot ska dyka upp närsomhelst, hehe) och mamma är redan hemma i Oxelösund.



Ja, jag har några barndomsvänner kvar i min lilla stad, men tyvärr är det inte så bra med den kommunikationen... Så blir det, när man befinner sig i två länder (bad excuse, I know).



Ha en fin kväll, Froggie!

2010-12-07 @ 19:56:03
Postat av: FredVisgot

Klart att jag var generad...Det var din mamma att som har sett bloggen. Hon måste tänka att jag är stupid(i szaleniec) för att göra allt det. Hon har helt rätt, haha ;-)



Mmmm, jag tycker din frukost var gudomlig. Nu vet jag vad jag ska äta när jag ska vara med dig ;-) Ma pauvre petite Polonaise ! Jag är a cruel man med dig, inte sant ?



Sant! But you are the best :-)



Orient Express, really ! Jag skulle gärna ha velat se det. Det måste vara vackert att se. Mr Poirot ! What an imagination you have :-)



När man har lust så kan man, ma belle petite Polonaise...Men det är vad som kommer att hända för oss båda :-( Papa, Aniołeczek!

2010-12-10 @ 13:55:11
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0