Bonne nuit, cher enfant!


 

Bonsoir ! Jag har precis läst den perfekta boken för att få en god sömn...Men bara om man är helt galen som jag, hahaha. Men man säger att "galningar" är nära Gud, c'est vrai, non?

"The dark half" skriven av Stephen King. Det är en skrämmande berättelse om tvillingar, galenskap, a serial killer, osv. Hemskt ! Tur att jag bor i en lugn stad ! "The sparrows are flying again", remember...


      I Frankrike gillar man skära huvudet av folk ! Eller kanske är jag en dålig fotograf ;-) 

Jag läser inte ofta amerikanska böcker (bara 3-4 böcker) eftersom det är lite svårt att läsa mellan raderna särskilt när man inte förstår vissa saker - haha ;-) - om det amerikanska samhället. USA is another world! Självklart är mitt sinne öppet för nya äventyr, of course. 

I morgon kan jag jogga efter jobbet, kul. Ha en fin kväll ! Bonne nuit - Dobranoc !



Kommentarer
Postat av: Casia

King är en otroligt skicklig författare, men ibland tror jag inte ens att King själv kan läsa mellan sina rader... Oh la la! Jag föredrar att läsa böcker på engelska, det språket är mycket rikare och har fler nyanser än svenska. Polska är också ett väldigt rikt språk, men tyvärr läser jag inte polska böcker så ofta nu för tiden (bara när jag är hos mamma, hehe). Hoppas att du sov gott, Froggie!

2010-05-28 @ 10:03:34
Postat av: FredVisgot

Instämmer. Jag känner inga polska författare. Är de bra? Vad du är smart, du :-) Jag läser böcker på spanska, portugisiska och franska förstås! Jag läst "Bröderna Lejonhjärta" på svenska och...det var "lite" svårt ;-) Hoppas du är glad med bilden på mig ;-)

2010-05-28 @ 13:41:50
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag kan nog inte räkna upp polska författare, men vad jag minns är de suveräna. Du läser på många språk, de små grå måste vara tacksamma :-)



Jättefin bild på dig, Froggie ;-)

2010-05-28 @ 14:44:09
Postat av: FredVisgot

Men du är bättre än mig :-)

2010-05-28 @ 19:58:26
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0