A café mocha, please



                 
 

"Suave molecules of Mocha stir up your blood, without causing excess heat; the organ of thought receives from it a feeling of sympathy; work becomes easier and you will sit down without distress to your principal repast which will restore your body and afford you a calm, delicious night."  -  Charles-Maurice de Talleyrand



Charles, det är så svårt att motstå...A café mocha and a scone, please !

Denna morgon har jag ett möte om ett projekt i ett café. Jag undrar vad jag ska dricka där, mmm :-) Hoppas att solen blir mindre blyg. Det är så sorgligt när himlen är grå hela dagen och den kalla vinden blåser på vårt ansikte. Solen kanske blir modig om man ger den ett vackert leende, no ?

Bonne journée ! Milego dnia !

 



Kommentarer
Postat av: Casia

Froggie, tro det eller ej men häromdagen bakade jag ljuvliga scones... Hann klämma i mig en, resten packades ihop i en fin pesentpåse och bars iväg av min kära syster. Well, hoppas att de smakade bra away from home as well :-) HUG och ha en nice kväll (jag sitter i solen i Stockholm - äntligen lite värme på väg!)

2010-05-06 @ 17:53:02
Postat av: FredVisgot

Åh, vilken chans din syster har ! Et moi? Jag skulle gärna äta en av dina scones ;-) också. You're a good cook, Casia. Vad du är snäll med din syster !

Scones + sol+ värme = jag är så avundsjuk.

Hug from Froggie

2010-05-07 @ 21:31:02
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0