Une horrible chanson



Bonjour, hej hej ! Så Sverige (och Polen, przepraszam) inte kommer att delta i finalen i ESC (det här är första gången, tror jag). I'm not really surprised at that, because jag skrev på bloggen till Jess eller Cas att jag blev lite "besviken" med låtarna i Melodifestivalen. Och sedan Danmark, Norge och Island inte ger många poäng till den svenska deltagaren nu.

Frankrike ska få den sista placeringen i tävlingen. TV-kanalen har valt en hemsk låt (en fotbollslåt) och hoppas att den blir en sommarhit med fotbolls-VM. Someone said : "In France, we don't have oil, but we have ideas", really ! This is a French proverb (arrogant of course) hahaha :-) Seriöst. Det är en dum idé eftersom folk aldrig ser ESC i Frankrike.


                                                         Pomocy ! To jest koszmar !

Mam nadzieję, że masz wspaniały piątek! Do zobaczenia :-)




Kommentarer
Postat av: Casia

Jag minns den där låten...vad hette den nu igen... J'amie la vie, eller nåt (sorry stavningen)? En liten ung tjej som sjöng, det var väl Frankrike? Jag tror att ESC är bara så "stort" här i Sverige. ALLA tidningar skriver om delfinalerna (det är uttagningar varje lördag i nästan två månader) och alla svenskarna sitter klistrade framför tv-burken. Sen blir det knäpptyst. Stundens hetta, u know. Well, man måste ju ge tidningarna nåt viktigt att skriva om! Enjoy dagen, Frogman!

2010-05-28 @ 10:06:58
Postat av: FredVisgot

Sandra Kim sjöng "J'aime la vie" (din franska är fantastisk), en fin låt men hon är belgiska, haha ;-) Mon Dieu, jag har så många fina/trevliga minnen. J'aime l'Eurovision...C'est magique! Jag skulle verkligen vilja se Melodifestivalen (inte bara om nätet, but in live : Globen, pourquoi pas) - du bjuder mig om du sjunger där, oui? Det finns bara en kort artikel om ESC-finalen här.



Var jobbar du den här helgen? I vilket paradis? Egypten, Komorerna, Goa eller Tahiti? Detsamma :-) Kram.

2010-05-28 @ 13:33:30
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Du skulle nog gilla spektaklet (läs ESC) här i Sverige, it is craaazy! Jag ska faktiskt till Nice imorgon, sen åker jag ett par dagar to Stockholm, har lite saker att fixa där...and friends to meet :-) Ha en lovley dag!

2010-05-28 @ 14:42:25
Postat av: FredVisgot

Jag ska se Melofifestivalen i Stockholm, Göteborg eller Kiruna (kvinnor har vackra leenden där). Och jag vill säga : "Veni, vici..." jag kom, jag såg...

Nice...Men Casia, du kommer ofta till Nice (2-3 gånger/månad), ja-nej? Jag tänker att jag ska bo på flygplatsen i Nice så jag kan se dig (1:a Nice och efter Mallorca) ;-) Champaaagne!!! Don't panic! I'm joking of course...även om jag inte är roligt (przepraszam). Ibland måste jag vara försiktig med vad jag skriver...

Hoppas du har en trevlig "resa" till Nice och en underbar vistelse i Stockholm, också! Och jag tackar dig för all din information om dina nästa dagarna ;-) Hoppas du hade en skön dag!

2010-05-28 @ 21:14:44
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0