Stackars Peter !



Jag kollade filmen "Hook". När jag var barn så  hatade jag  Peter Pan för att jag försökte fånga min egen skugga och flyga i luften likt honom. Naturligtvis var detta omöjligt och jag blev ledsen och grät. Däremot är jag glad över att vara vuxen.

Varför skulle vi vara rädda för att bli vuxna ? Det är så underbar. Att vara fri att göra vad vi vill om dagarna ; att dricka kaffe, vin, champagne ; att köpa vad vi vill ha ; att ha några vita hår i huvudet ; osv ...

En sak som är negativt i livet som vuxen : döden !
Vi tänker aldrig på döden när vi är barn, inte riktigt. Ja, det är hemskt när människor som vi älskar dör. Madre mia ! Jag är inte rolig nu. Sorry. C'est la vie !
           

Jag måste avslöja en hemlighet : jag somnade i mitten av filmen. Hjälp ! Jag blir som mina föräldrar. My God, noooooo ! Det finns en första gången för allt.

Hoppas att feer skyddar din sömn inatt.

Good night, sweet dreams ! Śpij dobrze, pięknych snów !


ps : Casia , tack så mycket för en mycket trevlig eftermiddag med gott kaffe ! Jättekul att prata med dig ;-)



 


Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe...hoppas kaffet smakade bra ;-) Jag tror jag vet varför man är rädd för att bli vuxen. Frihet och allt det där for sure, but with freedom comes great responsibility. Ansvaret för våra tankar... Det har vi inte som "små". Då lever vi i stunder utan konsekvenser, utan att behöva tänka längre än till när kvällsmaten serveras. Att vara vuxen betyder att vara medveten. Och medvetande innebär ansvar på alla plan. The good ones and the bad ones... Nåja. Hoppas du har en trevlig kväll, Froggie (själv tänkte jag utnyttja min sjuk-tid och titta på Poirot, hehe). Natti!

2010-05-09 @ 19:33:52
Postat av: FredVisgot

great responsibilities are an exciting challenge. Vilken intressant dag! Det är fortfarande intressant vad du skriver. Så smart du är!

Drick varm mjölk med honung (jag är aldrig sjuk med)! Och ett varmt bad, också!

Hoppas du har en trevlig kväll med Mr Poirot. Bonne nuit et fais de beaux rêves, Casia!

2010-05-09 @ 20:52:58
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0