Low-Cost Airlines


 
Nu kan man resa till Marocko med flyg, kul !  Bordeaux-Casablanca för 48€ ! "Low cost" är en term som skrämmer här. Själv har jag inget förtroende för dessa flygföretag på grund av de franska medierna som har gett en negativ bild av dem. Säkerheten i airplanes är mycket viktig.
Tyvärr är pengar den viktigaste i vårt smhälle idag och vissa människor "leker" med andras livet. De ignorerar de säkerhetsbestämmelser bara för att spara och att tjäna ännu mer pengar. Personerna som jobbar i dessa företag, kan inte göra något emot detta.

Kan man ha förtroende för dem? I don't know. Vad tycker du om det ?

Life is dangerous, with or without low cost airlines.

Däremöt gillar jag mycket hemsidan av det här flygföretag (bekväm och lätt).

En vän var på semester i Marocko och jag såg sina underbara bilder. En av mina drömmar är att se en solnedgång på Atlasbergen och att sova med stjärnorna.

Bonne nuit - dobranoc ! Sweet dreams !



Kommentarer
Postat av: Casia

Det är en myt att lågprisbolagen är de mindre säkra - tro mig, jag jobbar på ett nästan-lågpris flygbolag och där (som på de andra lågprisbolag jag känner och där jag har vänner som jobbar) går säkerheten först. Well, så är det här i Skandinavien ialla fall :-) Natti!

2010-05-11 @ 22:42:46
Postat av: FredVisgot

Jag tänker att en del vill skydda Air France. Vad är namnet på ditt flygbolag?

2010-05-12 @ 07:27:41
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag jobbar för Transavia, som är en del av Air France och KLM :-)

2010-05-12 @ 16:05:17
Postat av: FredVisgot

Air France, really! Hahaha, vad det är roligt! Livet är så konstigt ibland.

Känner du många fransmän? Frankrike(förutom Nice)? Varför studerade du franska? Du är fri att inte svara, förstås ;-)

Transavia set bra ut eftersom du älskar ditt jobb men jag känner inte det, sorry! Kram.

2010-05-12 @ 19:14:07
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag känner inte så många fransmän, nej... Endast monsieur Poirot, fast det är bara en ytlig bekantskap :-) (och här är väl från Belgien, nu när jag tänker efter). Frogge, jag pluggade franska i skolan för jag ville inte plugga tyska och då var franska det som fanns kvar att välja på. Ett väldigt vackert språk, I must say.

Well, ha en trevlig "söndag"!

2010-05-13 @ 09:14:04
Postat av: FredVisgot

What? Är det söndag idag? Haha, du tänker att jag blir galen, eller hur? ;-) Monsieur Poirot är fransman för vi, förstå du vad jag menar? Vi har massor av skämt om belgarna (och ni om nörrmännen, tror jag).

Stackars dig! Du har lidit på grund av mitt språk...Pardon! Du är en modig tjej ;-) Men tyska är lättare för svenskar, nej? Merci för dina svar.



ps : Var är du född? I Sverige eller Polen? Är dina föräldrar polskor eller svenskar?

Du börjar att hata moi på grund av alla mina frågor, oui? ;-)

2010-05-13 @ 11:25:47
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0