Mallorca


 

Jag fick ett fint vykort från en bekantskap som bor i Mallorca. Hon skriver att hon lever i paradiset och det är fint väder, varmt och bla bla bla...
 


...Det är fint väder och varmt (22-24°C) här också. Paradiset är inom oss ! Hon vill se mig på semester på ön därför att hennes make vill gärna känna mig. But not this year.

Mina föräldrar åker till Mallorca i sommar och kommer säga till mig om det är en trevlig/kul ö eller inte. Det finns mångar tyskar, tyvärr. Jag tror att de ville köpa ön...Allt är inte till salu ! I don't believe this is something to say. We must respect all peoples.



Kommentarer
Postat av: Casia

I love Mallorca! Brukar åka dit minst en gång varje år (har redan bokat resa i september) och har jobbat/bott på ön i ett par omgångar. Det är dock inte Magaluf och liknande jag pratar om, utan först och främst staden Palma (som har en charm that is difficult to find) och alla små byarna runt ön, stränderna, människorna, atmosfären... En av de bästa platserna på jorden!

2010-05-19 @ 19:05:22
Postat av: FredVisgot

Spanien och Portugal är alltid i mitt lilla (grodas)hjärta. Så ska jag åka till Mallorca, moi aussi, ensam ;-)

Jag tycker att folk är fantastiska i båda länderna - mina föräldrar har köpt ett litet hus någonstans på Iberiska halvön...Men jag är aldrig där. Jag är dumt, eller hur?

2010-05-19 @ 20:19:22
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Du är inte dum, du är bara galen ;-) Gör lite nytta av galenskapen och invadera dina föräldrars hus nån gång i sommar - how can you not? ;-)

2010-05-20 @ 21:39:25
Postat av: FredVisgot

Merci Casia, nu vet jag att jag är inte dum men bara galen...Som du, menar du ? ;-) Vi båda kommer att erövra världen tillsammans, två galna, haha.

Varför vill du att jag invaderar det föräldrars huset? Why? Seriöst, jag känner inte mig motiverad att åka till där. Varken mitt huvud eller mitt hjärta vill inye detta. Pourquoi?

-Resor 2011 : Sverige ; Spanien och Tahiti (maybe).

2010-05-21 @ 21:55:05
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

För att Mallorca är en av världens vackraste platser. Motivation enough, Froggie? ;-)

2010-05-23 @ 11:35:07
Postat av: FredVisgot

Casia, I dont' know. Spanien är ett underbart land och det finns fester överallt på sommaren. Nostalgi ;-) Vilken frestelse ! Finns det princessor i Mallorca? ;-)

2010-05-23 @ 13:11:46
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Karin Petersson

Tycker mycket om det du skrivit! Trevligt att se en del nyttiga grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan se om varenda dag. ;)

2010-11-30 @ 18:54:33
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0