Beauty and the Beast


 

Jag har precis kollat en gammal (1946) fransk film av Jean Cocteau (poet, författare och regissör) : "La Belle et la Bête." Alla känner detta kärlekshistoria med Walt Disney och det finns också musikal. Ok, detta är en svartvitt film och folk gillar inte denna. Det är sorgligt eftersom den här filmen är härlig.


                            Stackars Belle ! Hur kan hon bli kär i ett monster? Magiskt !

De vackraste berättelser är berättelser om omöjlig kärlek. Czemu ? Jag tycker att människor älskar att lida och det finns detta eviga hopp som alltid lever i oss (eller jag kanske har fel). En poet sa en gång att kärleken var en dum sak och folk blev helt dum på grund av den. Tycker att han var rätt eftersom han skrev vackra (men dumma) kärleksbrev. Jag måste säga någonting viktigt om honom : denna man var en riktig galen som alla genier.


                                                              Se upp för monster !

Mon Dieu, quel film fantastique ! Idag har jag inte bott i Bordeaux men Luxor med 33 gradig luft.

Hoppas du har en fin/trevlig kväll trots ditt jobb (una fuerza que nadie pode parar) :-) - Godnatt och sov så gott! Dröm om prinsar! - Dobranoc i slodkich snow !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0