Pozytywne lub negatywne ?


 

Jag tyckte det var mycket svårt att ha ett entydigt åsikt om nätet. Positivt eller negativt? Jag hade själv ganska negativa åsikter om the net or facebook (och ändå min syster vill att jag ska vara medlem i denna stora familj). Faktum är att jag redan deltade i diskussioner på forums, youtube, osv...Jag slösat mycket av min energi så att människor känner ett ansvar för vad de skriver och respekterar alla. Vilka var deras svar? Förolämpningar, tyvärr.

När jag började skriva min första blogg (och på svenska) så trodde jag få många negativa kommentarer. Detta händer inte. Vi alla kan ha fel och jag har ändrat mig om. Ja, med nätet kan vi "känna" underbara människor även om det är efemär, en illusion. Jag beklagar ingenting och håller med Edith Piaf..."Non, rien de rien, non, je ne regrette rien! Ni le bien qu'on m'a fait, ni le mal; tout ça m'est bien egal" :-)

Men detta är för konstigt. Plötsligt människor är våra liv via nätet, trots långa distanser som skiljer oss alla (en kontinent, en ocean, universumet, osv). Jag undrar ofta om detta inte är en dröm (därför att jag pratar bara med människor att jag kan se och känna in the real life). Det är overkligt, förstås. I just realized that you aren't reals ! Niebo nie jest blekitne, lecz zielone, haha ;-)
Madness is good for the health :-)

Den moderna världen är magisk och konstigt på en gång. Czesc - Ciao, ciao !




Kommentarer
Postat av: Casia

Vi lever ju i en slags utopi, all of us... ;-) Men hey, jag tycker att nätet är en fantastisk uppfinning. Tänk vilka gränser som överskrides, både geografiska och mentala sådana!

2010-05-24 @ 17:03:23
Postat av: FredVisgot

Instämmer men det är så konstig(pour moi) haha. Nu finns det vissa saker som skulle vara omöjligt utan nätet :-)

2010-05-24 @ 17:51:39
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0