Jestem zmeczony


 

Hade riktigt mycket jobb de senaste dagarna - 18 timmar varje dag. Mon Dieu, vad jar är trött (zmeczony) nu ! Tur att jag är en man som är immun mot stress. Lite arg också. Man är ansvariga för vad man gör när man är vuxen på livet, även på jobbet. Så varför vissa människor inte erkänner sina fel och misstag när de gör ett ? Jag förstår inte det. Nej, det är verkligen inte lätt att vara chefen i dag. Ibland känner jag mig som en pappa med sina barn. Men det finns alltid en lösning på alla problem och viktigast av allt, har jag inte blivit helt galen, eller hur ? Be not so sad ;-)

Aj aj aja, jag har ont i hela min kropp. Hoppas att träffa min ängel i min dröm i kväll, haha ;-) Jag känner ett behov av att få en god massage...Aj aj aj, min stackars kropp !

                                                          

Godnatt - Bonne nuit - Dobranoc !



Kommentarer
Postat av: Casia

Ujuj, det låter inte så bra... Arton timmar är ett par timmar för mycket - vi är ju inte mer än människor (de flesta av oss, hehe). Hoppas att du har fått sova ut lite och att ängeln gjorde dig sällskap i drömvärlden. Przyjemnego Dnia, Zabko!

2010-05-08 @ 10:55:13
Postat av: FredVisgot

Ibland blir livet en mardröm på grund av vissa människor...Men det blir ett paradis igen, genom andra :-) Dziekuje. Inga drömmar, tyvärr.

2010-05-08 @ 13:51:36
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Men det är deras mardröm, inte vår - unless we choose to make it one... Paradiset finns alltid inom räckhåll - it's up to us to grab it :-)

2010-05-08 @ 20:25:41
Postat av: FredVisgot

Are you sure about that, Casia? Marcel Proust said : "The only paradise is paradise lost." Ibland är det svårt att tro på paradiset när man ser vad händer i världen. Tur att några människor ger oss lite hopp i mänskligheten.

Paradiset är små saker i livet, t.ex : ett leende, a look, ord :-)

2010-05-08 @ 22:36:13
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Proust var en pessimist av rang (i det här uttalandet ialla fall). Inget "händer" i världen - det är vi människor som får det att hända, vilket i sin tur betyder att det är vi som ligger bakom mycket av det onda (inte allt, men mycket) och får ta våra konsekvenser.

Du har så rätt, paradiset är inte en plats - det är också förnimmelser och känslor. Ett leende, a state of mind...all of that! ;-)

2010-05-09 @ 16:05:35
Postat av: FredVisgot

Här är ett virtuellt leende från mig till dig och världen :-)

2010-05-09 @ 19:31:35
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0