En filosofisk fråga till Hercule Poirot


 

Dzień dobry,


Det har regnat sedan en hel vecka (Pada od tygodnia) men det är inte kallt nu. Hercule Poirot har en filosofisk fråga : Vem har stulit våren ?


                                                          Roof tiles are washed

Det är dags att hitta tjuven ; jag lägger min hatt (kapelusz) på mitt huvud (glowa). Nu är jag redo för ett nytt äventyr. 

                 
                                                               Kto chce pojsc ze mna

Just a minute. It's raining, I'm a little frog...Life is beautiful ;-)

Have a nice Sunday ! Milego niedziela ! Do widzenia.




Kommentarer
Postat av: Casia

Bonjour, Froggie! Svar på din fråga - jag tror att våren har kidnappat sig själv. Den orkar inte med oss pathetic little creatures så den håller sig borta så länge den kan. I so understand it's point of view! :-) Om det kan vara till nån tröst så är det grått och lite regn här i Malmö också (kidnappningen påverkar ju oss alla). Men hey - beauty is to be found in every aspect of life (and weather), eh? Ha en lovely dag, Frog-man!

2010-05-09 @ 12:01:50
Postat av: FredVisgot

Ingenting är evigt. Värmen och solen är tillbaka snart. Alla kvinnor tycker att regnet är romantiskt...Ni(kvinnor) är helt tokiga ;-) Bli inte sjuk ! Kram.

2010-05-09 @ 12:28:56
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hellre tokig än "normal", hehe. Froggie, jag har redan dragit på mig värsta förkylningen :-( Ska till New York på semester om ett par dagar så jag kurerar mig med att städa, läsa och dricka vin. Should do the job. Kram tillbaka!

2010-05-09 @ 13:07:56
Postat av: FredVisgot

Stackars Casia ! Mon Dieu, jag tror att du blir sjuk varje gång du åker på semester. Vädret ändras hela tiden. Hoppas du mår bättre snart igen!

Glöm inte att vara försiktig i NY! Take care :-)

2010-05-09 @ 13:57:34
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0