Den nästa stora mästerkock !



Dzień dobry, Aniołeczek ! Jar är tillbaka från Carrefour och köpte en specialitet till Bordeaux, vinet ? Nej. Cannelés :


                                                          Cannelés de Bordeaux !

De är så goda på att dricka med champagne (eller vin), tro mig. Om du kommer i Bordeaux (peut-être un jour, pourquoi pas?) så rekommenderar jag dig dessa bakverk.

                                               
                                               Min kusin, den nästa stora mästerkock !

Jag talade med min kusin, André, som jobbar i en ansedd restaurang (en av favoritrestauranger till franska politiker, kändisar) på Champs Elysées i Paris, you know. Jag försökte övertyga honom att öppna sin egna restaurang i Sverige. Han har en verklig talang och lärde sig att laga mat med de största franska mästerkockarna, och med mina idéer, vi kunde erövra de norra kungarikena. Tyvärr är han inte mycket motiverad  för det här äventyret. "Blondiner är jättesöta och har vackra vita tänder !" sa jag. Här är hans svar : Sverige är för långt, för nära nordpolen och ett annat språk. Jag vet inte om han inte gillar blondiner eller tjejer med vackra vita tänder  :-)  Däremot vet jag att han hatar kylan. Vissa människor är inte mycket modiga, haha !

               
                                                            Glöm världen omkring er !

Nu måste min hjärna jobba. Du vet vad det är. Njut av varje ögonblick med din lilla mamma. Prata i timmar tillsammans och glöm världen omkring er ! Familjen är viktig. Je te souhaite de passer une bonne journée avec ta maman, ma chère petite Polonaise - Życzę miłego dnia, Aniołeczek !




Kommentarer
Postat av: Casia

Din kusin har helt rätt! Det är ISKALLT här nu, Froggie. I am dying! Sitter i Norrköping och väntar på att byta tåg (passar på att jobba) och det är kallt ti och med inne i väntsalen. I've bloody had it!!! Ge mig lite sol och jag ger bort min själ ;-)



Nej, nu måste jag plocka ihop mig... Ha en lovely kväll Froggie!

2010-11-27 @ 17:24:07
Postat av: FredVisgot

Min kusin är alltid kallt på vintern och varmt på sommaren. Han vet inte vad han vill :-)



Stackars, little angel ! You are dying...Why do you exaggerate all the time ? Ärligt talat, vad är det exakt tio grader minus för en liten nalle från Polen ? Casia, en nalle är mjuk och varm. Det är omöjligt att du dör av kyla, kära lilla nalle. Nej verkligen, du överdriver som vanligt ;-) Varför bor du i Sverige då ?



Du måste förstå att du inte kan berätta för mig vissa saker. Du ger mig din själ om jag ger dig sol, har jag väl förstått dina ord ? Ok, det är inte ett problem för mig. Du ska få vad du vill men glöm inte vad du har sagt, ma chère petite Polonaise ;-)



Din själ är min, din själ är min, and you will do EVERYTHING I tell you, just as I say to do, inte sant, hahaha !!!



Var modig, ma chère petite Polonaise ! Snart äter du den gudomliga maten till din mamma och njuta av den trevliga värmen i din mammas hus :-)



Szczesliwej podrózy, Aniołeczek !

2010-11-27 @ 18:44:25
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Minus tio grader? Are you maaad? Det var minus fem, och jag varken skojar eller överdriver. Jag höll på att dö. Bokstavligt talat... Jag är i Sverige för att mitt hjärta finns här, u see. Ett tag till iallafall, sen är det fruset och har ingen talan! Hehe...



Nu är jag iallafall hemma, home sweet home! Ciao, Froggie!

2010-11-27 @ 20:10:08
Postat av: FredVisgot

Minus fem bara ! What was the problem? Det var som om du var i Thailand. Mon Dieu, les femmes ;-) Seriöst, jag hoppas att du inte kommer att bli sjuk.



Om ditt hjärta finns i Sverige och inte i Polen, så är du svenska, inte polska. Mitt hjärta tillhör inget land, men bara till en person -eller ingen. Om ditt hjärta är faktiskt fruset (hahaha!) så erbjuder jag dig mitt hjärta. Det är elakt mot mig, you know.



Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej :-)



Bonne nuit, ma chère petite Polonaise. Fais de beaux rêves et que les anges te protègent pendant ton sommeil!

2010-11-28 @ 00:08:17
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Nej, Froggie - mitt hjärta finns här för att min familj finns här (i Sverige, alltså). Annars är mitt hjärta lika uselt på geografi som jag. Den ser inte gränser... Ciao!

2010-11-28 @ 09:59:44
Postat av: FredVisgot

Ditt hjärta och du !



Familjen! Då har du de bästa skäl att bo där :-) Hur är det möjligt, du som har rest över hela världen (semester eller jobbet) ?



När jag var barn (nio år), gav en vän till pappa mig satellitbilder (Frankrike, Europa, Jorden). Den här mannen jobbade på Statens meteorologiska anstalt (motsvarar din SMHI, tror jag). Jag sökte gränser på bilder. Nada. Under kurser i Historia tyckte jag att det var dumt att folk krigade med varandra så att gränserna inte fanns. Humans !



Papa, Aniołeczek !

2010-11-28 @ 12:20:31
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0