Bonne nuit, chère petit ange !



Dobry wieczór, Anioleczek ! Ikväll vet jag inte vad jag kan skriva här. Jag skrev ett inlägg om skandalboken (aj mitt huvud!) men jag har tagit bort. Din hjärna förtjänar att få lite vila, haha.

Well, jag vill vila mitt sinne lite så vill jag gärna lyssna och lära sig några ord på polska. Jag kan säga två fraser på ditt språk så exotiskt, du vet. Hmm, detta betyder inte att du kan förstå mig med min hemska franska brytning mycket uttalad. Jag är som en av de äventyrare som seglat på världshaven i jakt på rikedom i okända marker. Kan du förstå vad jag menar ? Mon Dieu, det polskt språket är så vackert med konstiga toner/ljud för en fransman. Jag tror att jag börjar bli kär i ditt kärt polskt språk. Aj aj aj, det är inte bra !


                                                             Dagens solnedgång !

Okej, jag frågar inte dig att skriva några fraser på polska för moi ;-)  Du har rätt när du skrev "you are evil", hahaha ;-)  Stackars lilla polska nalle ! Jag undar om du tänker på polska eller svenska ? På svenska är mitt åsikt. Oh la la, jag skriver alltid romaner med dig  ;-)  Pourquoi ? Du har väldigt tur att vi inte kan prata  tillsammans (toi i paradiset och moi i helvetet) eftersom jag kunde bli din värsta mardröm (Moi : bla bla bla ! Toi : ...) hahaha. Ja, vilken chans du har ;-)

                
                                                           Śpij dobrze, Anioleczek !

Hoppas du har en fin kväll, ma chère petite Polonaise - Dobranoc, Anioleczek, milych snow !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe... Jag år faktiskt en väluppfostrad creature så oavsett hur mycket du skulle babbla så skulle jag aldrig låta dig tro annat än att jag lyssnade (although if I did is a totally different story)...



Vad gäller det här med tankar...jag tror att jag tänker på alla möjliga språk. Och i bilder, of course. Det är samma sak med drömmar. Jag drömmer ofta i bilder, inte i ord. Det gör i och för sig de flesta människor, tror jag.



Well, natti, och enjoy da evening!

2010-11-04 @ 21:24:01
Postat av: FredVisgot

Merci, chère petite Casia, det är bra att vara en ärlig person (what? du läser inte verkligen min blogg, menar du?)...



Oh, det är sant att änglarna pratar alla språk. Du är inte ett offer för Babels förbannelsen. Ja, det är vad de flesta av de människor gör. Men jag rekommenderar inte dig att drömma i ord. Det är farligt, hmm...orden kan falla på dig. Det gör ont även i en dröm, tro mig ;-)



Jag gillar för mycket ditt sinne genom dina inlägg.



Bonne nuit, ma chère petite Polonaise. Fais de beaux rêves en images et que les anges te protègent pendant ton sommeil !

2010-11-04 @ 22:43:10
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

But of course I read your blogg :-) Den pratar i "min" takt, så niemas problemas!



Orden är bara farliga om de uttalas långt ifrån hjärtat, även i drömmarna. So keep them close and U will be safe, eh?



Ciao, Froggie!

2010-11-05 @ 08:36:56
Postat av: FredVisgot

Att läsa mina ord är som att dricka vin. Det är därför du har ofta en baksmälla efter ditt besök här, eh? ;-)



Du skriver ofta "från hjärtat". Detta betyder att det är viktigt för dig. Så tror du inte att allt som kommer från hjärtat är, hmm...farligt.



Papa, Anioleczek!



ps : Du kan säga mig när som helst om jag skriver vissa saker/ord som du inte uppskattar. Var inte rädd att säga mig det, ok?

2010-11-05 @ 13:38:48
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0