Hommage à la Beauté !



Dzień dobry, Aniołeczek ! Il n'y a rien de mieux que des photos de belles femmes pour commencer la journée. Mais qui est la plus belle femme du monde ? 

                 
                                                                   Michelle Pfeiffer 

                     
                                                                Sharon Stone 

               
                                                               Kate Beckinsale             
              
                                                               Kim Bassinger 

               
                                                                   Charlize Theron


                                                                  Casia Sobczak

Avec ou sans maquillage, tu es toujours aussi belle, ma chère petite Polonaise. Et tu représentes la Femme dans toute sa splendeur...et avec un cerveau. La Perfection ! Hmm, ce n'est pas normal  ;-)  Oh la la, j'avais presque oublié que tu avais un sourire angélique. Oui, je sais bien que mes mots sont horribles à tes yeux. Je suis une affreuse (méchante) petite grenouille verte que tu dois punir  ;-)   Eh bien, je te souhaite d'avoir une merveilleuse journée, ma chère petite Casia ! Na razie, Aniołeczek !

ps : je peux supprimer ce post, si tu veux...




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, du är bara för snäll, Froggie... Vilket sällskap jag är i, eh? Just nu känner jag mig allt annat än vacker (inte för att jag alltid gör det annars), long day and long days await in the future. Men hey - that's life, I guess. Dobranoc, Zabko! Ide spac....

2010-11-19 @ 21:40:30
Postat av: FredVisgot

Du förvånar mig igen. Jag tänkte inte inte du skulle skriva något om det här inlägget. Snäll moi...Varför? Det är bara den rena sanningen att jag säger men jag ber om ursäkt till dig, ma chère petite Polonaise.



Ni behöver alltid att veta att ni är vackra. Ah, les femmes ;-) Varför säger du att du inte känner dig vacker ? Mon Dieu, du var, är och ska vara alltid belle för att du är...Aniołeczek. Du representerar la Femme i alla hennes prakt, med eller utan smink. Jag såg bilder på dig utan smink...Mon Dieu, en liten söt ängel på jorden ! Nu tror jag på att det finns änglar ;-)



Jag är säker på att du inte kan låta bli att titta på din bild varje gång det finns en spegel (ett fönster, vilken yta som helst där du kan beundra din skönhet) bredvid dig, inte sant ;-)



Jag är säker att ALLA män tittar på dig när du går på gatan, till stort förtret för deras makor/flickvänner. Om de inte gör det så är de dumma. Men det är möjligt eftersom din skönhet överträffar förståelsen av vanliga dödliga.



Glöm aldrig att du är (ska vara alltid) den vackraste och smartaste av alla kvinnor...Du är UNIK i världen, även om du har din andra hälft(menjag är säker på att ni är annorlunda), haha ;-)



Long...lovely and happy days await in the future, do you mean! Vara modig, kära lilla nalle! Glöm aldrig att jag är här för dig om du behöver något/nån, ma chère petite Casia :-)



Hoppas att du sov gott inatt, kära lilla nalle !

2010-11-20 @ 14:12:47
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, Froggie - du har faktiskt fel. Jag är inte alltid överens med spegeln, och vi är definitivt inte bästa polare, så att vi hälsar på varandra varje gång vi ses ;-)



Jag identifierar mig verkligen inte med allt det snälla och fina som du skriver här, för att jag ser mig inte på det där sättet. Jag är ju bara jag, ett ansikte som jag har sett i 35 år och som absolut inte är nåt att hetsa upp sig över. Och så är det bara.



Anyways, nu ska jag jobba en stund till och sen sticker jag iväg till el gymmo, har inte hunnit med det än idag. Ikväll kommer min kära vän och äter middag hos mig, så jag får plocka fram lite housewife egenskaper or something. Hope att du har en fin helg, Froggie!

2010-11-20 @ 14:43:25
Postat av: FredVisgot

Jag vet inte vad jag kan säga. Tur att din tvillingsyster bor inte med dig ;-)



Seriöst, jag är en obetydlig sak i ditt liv och mina ord är inte viktiga. Men jag ¨ar en man som har sett många snygga tjejer (glöm inte en av mina kusiner var Miss och modell) och tycker att du har en speciell skönhet. Ja, du är 35 år och du är som vinet, du blir vackrare varje år -det är en komplimang. Jag förstår att det är svårt för en tjej (une BELLE femme comme toi, ma chère petite Polonaise) som bor i Sverige, ditt land är lika USA och Brasilien där utseendet är mer viktig i människors liv och människor som dömer andra genom utseendet. Frankrike är olik.



Hjärtat är viktig i ditt liv, så måste du se dig med/genom ditt hjärta, inte ögon. Tror du att dina bilder har inspirerat mina "snälla och fina" ord ? Inta alls ! Du är inte bara en vacker tjej med ett änglalikt leende. Nej, du är en femme med en underbar själ. Du är bättre än alla andra tjejer, tro mig, Aniołeczek.



Vi alla är inte perfekta. Själv är jag inte mannen som var 20 år. Jag är inte Brad Pitt, Johnny Depp eller Quasimodo...just me, a little frog ;-)



Jag är för sad. Hur kan jag hjälpa dig, ma chère petite Polonaise? Vad kan jag göra för att du mår bättre, kära lilla nalle ? Säg mig, Aniołeczek ! Säg mig vad du vill ha och jag erbjuder dig det! Vill du ha stjärnor, de är dina. Allt vad du vill ha, absolut allt...Ja, säg, säg :-)



Oh la la, jag trodde att du inte visste att laga mat. A perfect housewife. Jag hoppas att du ska göra samma sak när jag ska vara hos dig ;-)



Tänk positivt, Aniołeczek ! Ditt liv kommer att bli bättre/underbar, tro mig ;-)



Om du behöver att prata med nån så är jag alltid här för dig, remember!



Ha en lovely helg, ma chère petite Polonaise!



ps : Tu es BELLE, petite princesse, belle comme une rose, remember!



Jag ber inte om ursäkt för vad jag skriver om dig på min blogg. Jag tänker allt vad jag har skrivit! Och det spelar ingen roll om du inte gillar mina ord/tankar...

2010-11-20 @ 17:38:31
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Froggie, jag vet att man ser den verkliga skönheten med hjärtat, Froggie, men nu "pratade" vi om den världsliga spegeln - självklart vet jag att den riktiga finns inom oss :-) Jag dömer aldrig en människa efter hur hon eller han ser ut, men man är ju alltid sin egen strängaste domare, eh? ;-)



Jag vill ha en massa saker, hehe... Men allt inom sin tid, inte sant? En stjärna skulle inte vara helt fel, dock.



Jag är faktiskt inte helt lost i köket, även om det kan verka så. Ikväll ska jag laga lite lax och skölja ner den med en Torres. Min vän mår inte så bra, så jag ska försöka att få henne på andra tankar iallafall en stund.



Hope du har haft en fin dag, Froggie. Just det, den där seansen med mediumet - en besvikelse. Det var så...oärligt. Han var lite falsk. Det kändes lite fel, nåt var fel. Men jag har ialla fall provat.



Ha en fin kväll, Froggie!

2010-11-20 @ 19:16:44
Postat av: FredVisgot

Den världsliga spegeln speglar bara illusioner.



Aniołeczek, repeat after me : "Je suis une BELLE femme! Je suis la plus BELLE femme du monde ! Om Froggie säger det så är det sanningen...därför att Forggie är alltid rätt. Je suis BELLE !!!"



Jag erbjuder dig en stjärna, ma petite Polonaise ! Nu är det du som bestämmer om du vill ha en stjärna eller inte från mig. I'm really serious (jag ville göra det under julen men det kan jag inte eftersom du inte har gjort ditt val : ja/nej/kanske). Tyvärr är det inte en överraskning nu. Ah, les femmes !



Säg mig vad du vill ha, kära lilla nalle! Var galen, för en gångs skull! Vill du världen, universum ? Jag erbjuder dig dem. Säg, säg :-)



Oh, jag älskar lax...Jag är verkligen imponerad, Aniołeczek. Låt mig veta när jag kan komma och äta hos dig, ma chère petite Polonaise, ok? Själv kan jag laga mat nåt för dig.



"En av Sveriges mest kända medium" sa du. Han var fascinerad av din skönhet - det är en rimlig förklaring, tänker jag.



Vilket underbart stort hjärta du har, ma belle petite Polonaise :-) Jag är säker att din vän ska må bättre med dig (because You're the best and the most beautiful woman in this world).



Bonne soirée, ma belle petite Polonaise ! Tu es BELLE !!!! Måste jag säga det på polska ? ;-)

2010-11-20 @ 21:00:49
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0