Måndag eller tisdag ?



Bonjour, ma chère petite Casia ! Äntligen sov jag sex timmar inatt. Jag är jättepigg. Men detta betyder inte att jag har inget problem. Jag tänkte det var måndag när jag vaknade imorse (helgdag igår). Jag kommer att tro att det Är måndag hela dagen. "Idag är det måndag...Nej, tisdag !" du förstår, haha :-)  Casia, jag tackar dig för dina uppmuntrande vänliga ord för min familj och jag. Vanligtvis är det jag som gjorde det till de andra människorna, inte motsatsen. Du var här för min familj eller mig, men var var jag när du inte kunde sova ? Pardon - Przepraszam !  

                               
                                                        Dziękuję bardzo, Anioleczek !

Jag är imponerad att du, chère petite Polonaise, kan förstå alla att min syster skrev på franska igår. Så var det sant när du sa att förstå allt jag säger när jag skrev inlägget på franska. Du hittar alltid ett sätt att förvåna mig. Ja, imponerande :-)

                                                
                                                        Trochę francuski wiersz! :-)

Mon Dieu, jag har precis läst en svenska tidning på nätet och det fanns en ny skottlossning i Malmö under måndagskvällen. Jag trodde inte det var så mycket våld i Sverige. Jag hade bilden av ett fredligt samhälle. Once again, glöm inte att vara försiktig, okej?

          

Nu ska jag gå till jobbet, ingen semester idag, haha. Hoppas du har en fin dag och låt ditt sinne att flyga bortom gymmet ! Bonne journée, ma chère petite Polonaise !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, trodde du inte att jag förstod franska? Det gör jag, faktiskt. Är till och med lite förvånad själv ;-) Men tydligen har ditt språk fastnat nånstans i skallen och trots att jag inte använt det på lääänge så sitter det kvar. Ett väldigt vackert språk, måste jag tillägga.



Skönt att du har sovit gott, det har jag också gjort... Nu dags att röra på sig lite. Enjoy da day!

2010-11-02 @ 08:41:34
Postat av: FredVisgot

Jag trodde att du förstod bara några ord. Oh, jag kan inte skriva elaka saker mot dig på franska...Snyft snyft ;-)



Du är en otrolig tjej! Jag kan knappt tro att du är verklig. Nej, du är bara en dröm, en söt dröm ;-)



Jag vet att du kan prata på franska. Och jag är saker att du måste ha en charmig brytning på franska. Jag dör! Varför är livet så grym mot mig? Det är så otroligt att du älskar mitt språk, cool :-)



Vad trevlig att du har sovit gott, toi aussi :-)

2010-11-02 @ 13:16:50
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0