Grodas helgen !



♦ Lördag : Ett besök till mormor. Jag var tillbaka till min hemstad (2 x 3 timmar 30 med bil). Det var bara för ett besök till min mormor och ha ett "samtal" med henne. På vägen tillbaka stannade jag för att äta på en restaurang. Och sedan promenerade jag på gatan hela natten eftersom det inte var kallt ute med 13 grader.

♦ Söndag morgon ville jag springa i skogen, men jag ändrade sig och föredrog att ta en enkel promenad. I eftermiddag var jag (med syrran också) på en av mina favoritplatser och här är några bilder på den här parken : 

              
                                           Den lilla bron i parken och dess lejon !


                                                                Spegeln av vatten !


                                                    En liten tomte bland träden !


                                                                 Det är hösten !


                                                                                   ...


                                                        Här är Mitt nästa sommarhus !

                
                                                                        Höstfärger !

Den här parken är en idealisk plats för promenader eller att ta en joggingtur (man förlorar några gram i vikt här). Hoppas du haft en fin natt och har en underbar dag, ma chère petite Polonaise !




Kommentarer
Postat av: Casia

Lovely pics! Färgerna är verkligen underbara... Och tretton grader låter som en perfekt temperatur för en promenad utan att man smälter eller fryser ihjäl.



Hope att du hade ett fint samtal med din mormor, si?



Parken påminner mig faktiskt lite om den som finns här i Malmö...fast Malmös är lite mindre, of course.



Ha en lovely dag, Froggie

2010-11-08 @ 08:34:00
Postat av: FredVisgot

Jag pratade med mormor. Hon brukade ge mig goda råd, men inte nu. Oh, jag bad henne för att hälsa din mormor ;-)



Malmö och Bordeaux är kanske tvillingarstäder ;-) Mindre? Du måste veta att Malmö är större än Bx. Vad är namnet på din park där?



Je te souhaite une merveilleuse journée, ma chère petite Polonaise!

2010-11-08 @ 13:56:08
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, då är säkert min och din mormor kompisar nu...som nån slags heavenly facebook ;-)



Du, jag vet faktiskt inte vad parken heter här i Malmö...Ska ta reda på det vid tillfälle.



Hope U R having a good day, Froggie, ciao!

2010-11-08 @ 16:44:24
Postat av: FredVisgot

Haha, Kompisar! Tycker du det ? Heavenly facebook...Hoppas facebook är mer användbart till dem än för mig ;-) Jag är säker de måste ha långa långa långa spännande samtal tillsammans, däruppe, och gapskrattar, haha...Stackars Dieu ;-)



Nu ska jag gå hem, inga utgånger. Jag är säker att du ska bli en god värdinna för din vän ;-)



Do widzenia i na razie, Aniołeczek! Bonne soirée, ma chère petite Polonaise (tu vas me manquer). Be happy!



ps : Drick en klunk champagne för mig -eller inte!

2010-11-08 @ 18:13:17
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0