En regnig natt !



Bonjour, petit ange de Malmö ! Det var svårt att sova inatt. Det regnade och var blåsigt (med åska) under hela natten. Tur att det inte var världens slut därför att det inte fanns änglar med mig (snyft) ! Det betyder att paradiset är inte för mig, det spelar ingen roll så länge som det finns vackra kvinnor i helvetet, haha ;-) 
     
                                                Måste jag välja djävulen eller ängeln ?

Imorse har jag ett möte på caféet kl 10:15. Snart är det week-end och jag ska kunna att springa med eller utan regnet. Det viktigaste är att känna sig fri och levande mitt i naturen -den är vacker även när det regnar.

                         
                                                  Bonne journée, chère petite Casia !

Hoppas du har en funny dag och lycka till med din komediserie, ma chère petite Polonaise !  Miłego dnia, Aniołeczek i na razie !




Kommentarer
Postat av: Casia

Ey, Froggie! hoppas att du har haft en bra helg:-) Här i Malmö har det varit grått, och jag har jobbat, jobbat och jobbat... Ha en nice kväll!

2010-11-14 @ 17:42:27
Postat av: FredVisgot

Cześć, Aniołeczek ! Jag tänkte du var med en vän, någon hela helgen ;-)



Insomnia (fredag och lördag), jag tog kvällpromenader, ensam, försökte ha ett samtal med mitt hjärta men det Är döv, jag tror, haha. Jag ville skriva om boken men kan inte koncentrera. Söndag var jag hos min bästa vän och sin familj hela dagen. Tog hand om sin bebis (jag vägrade att vara hennes gudfar). Kvällen pratade vi under timmar.



Det var fint i morse, det regnar katter och hundar nu. Snart har jag ett möte på caféet. Min sekreterare kommer att låna mig sitt paraply "Hello Kitty"...Snälla och skratta åt mig, kära lilla nalle från Polen -It's the end of the world :-(



Jag är en ond groda men du är alltid trogen ;-) Hoppas du har en trevlig eftermiddag, ma chère petite Polonaise!

2010-11-15 @ 13:26:12
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag hade lite friend-time, men inte hela helgen. Nån måtta får det vara, eh?



Hoppas att Hello Kitty och du fick ett bra möte, och att det slutar regna djur. I Malmö är det strålande sol, jag har varit ute på en walk och svettats på gymmet... Ledig idag, så jag tänkte köra ett pass till innan jag får vän-besök ikväll igen. Tur att man har haft lite eremittid och kunnat ta igen sig, hehe.



Du, jag tror inte att ditt hjärta är dövt. Det beror nog lite mer på vilket sätt du pratar med det, hehe. Du vet ju hur det är - man lyssnar bara till sånt som man vill höra, eh? Ciao, Froggie!

2010-11-15 @ 14:15:43
Postat av: FredVisgot

Den lilla grodan från Frankrike var inte grön men röd...av skam, haha ;-)



Oh, vilken drömdag du hade ! Eremit men inte mycket (bara under dagen, inte natter). Jag vet inte hur du gör för att ska ut varje natt. Jag behöver vila efter jobbet men vi alla är olika ;-)



Jag säger bara : "Låt mig leva i fred, mitt litet hjärta av groda!" Jag är trött eftersom det får mig att tro på saker som inte existerar. Vem är den dummaste av vi två, mitt Hjärta eller moi ? Om du kunde säga till det några ord, du verkar känna språket i hjärtat, du ;-)



Papa, Aniołeczek !

2010-11-15 @ 20:43:59
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

"Dear Heart,



Please don't be silent, I ask of you. No matter what Froggie says. He is a little bit overwhelmed by you, you see, but don't let that scare you. Just keep on beating, with the same heartbeat, and keep on being the inspiration to his mind and thoughts. He thinks that you are the reason for not letting him live, but it is just the opposite. You keep his spirit alive, eh? Both you and me know that, Heart dear. One day Froggie will get that as well, so have patience with him, will you?



Many thanks,



Casia"

2010-11-15 @ 21:20:49
Postat av: FredVisgot

Dziękuję, Aniołeczek ! Jag bad dig att hjälpa mig och du uppmuntrar mitt hjärta. Dieu, pourquoi m'as-tu fait rencontrer ma chère petite Polonaise ? Je deviens fou à cause d'elle ;-) Jag tror att Gud är polsk som du.



Toi, du är lika galen som mig (du pratar med...mitt hjärta). Kanske kommer du att få ett svar från det, pourquoi pas ? Människor (vänner och främlingar) tittar på mig med konstiga ögon : "Är det ett skämt eller är han helt galen?" tänker de. Om att vara galen är att vara sig själv så oui, det är jag :-) Och du ;-)



"Many thanks", du överdriver...



Om du kände orsaken, du inte skulle skriva dessa ord (även på engelska), haha. Stackars lilla nalle från Zawiercie!



Men jag förstår aldrig varför du är alltid snäll med andra människor, inte med mig. Stackars mig! Jag är ensam i världen...snyft snyft ;-)



Jag pratade precis med mamma i telefon. Gissa om vad? Vinet och det var mycket intressant.



Tur att jag har ett hjärta så jag önskar dig : bonne nuit, ma chère petite Polonaise. Que ton coeur t'inspire de beaux rêves et que les anges te protègent pendant ton sommeil!



ps : Jag håller absolut inte med dig. Om du känner nån som vill ett hjärta, jag ger honom/henne gärna. Tack, Aniołeczek !

2010-11-15 @ 23:22:05
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0