Ett långt samtal om Skype !



Jag hade precis ett långt samtal med en av mina väniner via Skype (det är första gången jag använder det). Hon pratade om sin näsa.

Isa : Fred, jag hatar min näsa, den är så lång. Det är hemskt ! Jag funderar på en operation.
Moi : Det är alltid samma historia med dig.
Isa : Jag är inte bra. Hjälp mig, Fred !
Moi : Isabelle, varför vill du veta min åsikt ? Du vet redan min åsikt om det. Jag är inte din frälsare. Det är din näsa, inte min. Om du är bättre med en ny näsa, gör den här operationen ! jag uppehåller dig i alla fall. Cleopatra hade en framträdande näsa trots att hon var lika vacker som en gudinna. Cyrano de Bergerac och sin stora näsa fann den sanna kärleken även om hanavslöjade bara hans känslor för den belle Roxanne precis innan att dö. Din kille är verkligen kär i dig, han älskar dig som du är.

Hennes sambo är en black man och du vet att tjejerna älskar den här typen av man. Så har hon en komplex på grund av andra tjejer, trots att hennes sambo och hon har en bebis. Ni, les femmes ! Jag förstår inte varför folk har ett problem med deras utseende. Och varför vill folk veta min åsikt ?

                         

Bonne nuit, ma chère petite Polonaise, et fais de beaux rêves. Dobranoc, Aniołeczek !




Kommentarer
Postat av: Casia

Well... Jag kan faktiskt förstå din vän. Som du själv säger, vi kvinnor är lite annorlunda när det kommer till ytan. Med det menar jag absolut inte att ytan utesluter ett djup, men det är nog bara att vi lägger en större vikt vid den yttre skönheten och identifierar oss själva med den lite mer än vad ni gör. Rätt eller fel? Neither nor. Det är bara så det är.



Jag har också dagar när jag grimaserar mot spegeln (fast jag skulle aldrig, aldrig låta nån skära i mig. Jag är ingen skönhetskannibal) men jag ser det mest som en...tja, en del av det här med att vara en tjej. Sen är det inte mycket mer med det.



Well, nu ska jag ta på mig femhundra lager kläder och rulla ut i det vita. Ciao, Froggie!

2010-11-30 @ 10:17:01
Postat av: FredVisgot

Rätt. Och jag vet att ni kvinnor behöver att män finner er vackra -ett spel av förförelse ;-)



Om det finns en kvinna i världen som inte har rätt att grimasera mot spegeln, är toi, ma chère petite Polonaise. Jag förstår inte varför du säger det. You are perfect exactly as you are. It always amazes me how some people continuously criticize themselves for absolutely anything. La plus belle femme du monde ne peux avoir de telles pensées. Du har absolut allt : den yttre/inre skönheten.



Jag känner massor vackra kvinnor, men alla är inte lika smarta som du. Alla vackra kvinna har inte en fin själ och ett stort hjärta lika du.



Min vän har inte mycket förtroende för henne själv. Om hon tänker att må bättre med en ny näsa, pourquoi pas? Det är hennes kropp.



Jag hoppas att träffa dig en dag (på vintern), med dina femhundra lager kläder, kära lilla nalle. Jag skulle kunna spela fotboll med dig -läsa : du är bollen med dina lager kläder, förstås, haha ;-)



Natti, kära lilla polska nalle !

2010-11-30 @ 23:53:24
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, jag skulle nog kunna bli en skaplig fotboll... Kanske lite trög i början, men när det väl hamnat lite snö runt mig skulle det nog inte bli några problem (förutom att jag kanske skulle vara lite envis då och då och rulla mot motsatt håll).



Froggie, det ligger i människans natur att kritisera. Sig själv och (ibland tyvärr) andra. Fast för mig är det en petitess, det är inte så att jag går och tänker på det hela tiden. Nån sekund, när jag få se nåt avtryck i spegel, but that's it.



Jag tycker också att man kan göra nåt bättre om det får ens självförtroende att öka, men man ska bara tänka lite på konsekvenserna - narkos är inget att leka med. Men hey, alla tar sina egna beslut.



Ciao, Froggie!

2010-12-01 @ 09:16:28
Postat av: FredVisgot

Att rulla mot motsatt håll ! Skulle du kunna göra det mot mig ? Contre moi, une petite grenouille :-( Varför är du inte snäll med mig ?



Oh, oui, vilken liten fin fotboll du skulle vara och det skulle vara så roligt för dig, haha ;-)



Vi är våra egna värsta domare, så måste vi glömma våra omdömen om oss själva.



Jag håller med dig om konsekvenserna. Jag såg en dokumentär om operationer...Hemskt ! Ljud är fortfarande i mitt huvud.



Jag kan inte tänka mig någon säger något otrevligt om din yttre/inre skönhet. It's impossible!



Men, toi, du är annorlunda andra tjejer. Du har en sann personlighet, Aniołeczek. Du är så perfekt att gudinnorna, sig själva, är avundsjuka på dig. Du är/ska vara perfekt för att du är TOI, remember ;-)



Papa, Aniołeczek !

2010-12-01 @ 11:57:53
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0