Mon Dieu, livet är så komplicerat och orättfärdigt !



Jag är tillbaka från sjukhus. Det var helvete att hitta en parkeringsplats där. Men innan gick jag ut ett par timmar i eftermiddag, var nästan ensam i stadhusets trädgården (det fanns gamla människor, ankor, duvor och solen). Jag tänkte, tänkte...ritade också. Skrev några ord på min skrivbok (har alltid en skrivbok med mig).

                                                  
                                                           Moi i eftermiddag !

• Frågor : Är du på semester ? Varför pratar du inte om ditt jobb ? Ett problem ?
• Om dansen : Du har lärt dig att dansa när du var liten ? Opera ?

              
                                         Voici la petite Casia qui danse comme un ange ! 

Oh, chère Casia, jag skulle så mycket vilja höra dig prata om din barndom i Polen, dina tidigaste minnen i Sverige. Kanske en dag. Hmmm, nej, det är inte möjligt tyvärr. C'est la vie ! Ändå är jag säker på att det måste vara super intressant. Mon Dieu, livet är så komplicerat och orättfärdigt (just min åsikt). Du har chans, kära lilla nalle . Du kan tacka Dieu för det stora avståndet som skiljer oss, haha  ;-)

                              
                                 Śpij dobrze, aniolek. Je prie pour toi chaque soir !

Nu ska jag svara dina kommentarer och plugga...polska. Det polska språket är så svårt för mig (snyft snyft) men vackert. Hoppas att du har en lovely kväll, ma chère petite Polonaise - Dobranoc, Anioleczek, spij dobrze !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0