Karaluchy pod poduchy ;-)



Bonsoir, belle princesse à la longue et soyeuse chevelure blonde ! God nyhet, min pappa mår bättre (har förlorat massor blod) och ligger inte i intensivvård sedan eftermiddagen. Jag är van vid det med min far eftersom han har en bräcklig hälsa sedan fick en ny njure. Men jag erkänner att det blir tröttsamt (för min pappa också). 


                             Solnedgång från Bordeaux till ma chère petite Polonaise !  *

Jag måste organisera en måltid för mina jobbkollegor. En tjejkollega ville gärna hjälpa mig men jag brukar att göra saker mig själv, ensam. Jag är lika min far, gör alla, allt ensam. Om det finns ett problem så jag är ensam ansvarig.

* Co sądzisz o tym zdjęciu (zachód słońca) ? En ärlig åsikt/analys...


                                                            Nostalgi, nostalgi  ;-)

Min syster och hennes pojke ska ta en tur till...Nice i helgen, jag vet att du gillar inte den här staden därför att det är Frankrike. Men Frankrike kommer säkert att gilla dig i framtiden.

                   
                        Din änglalika mormor skyddar dig varje kväll, remember, Anioleczek !

Nu kollar (lite) jag filmen "Shallow Hal" med Jack Black och mmm...Gwyneth Paltrow. Bonne nuit, ma chère petite Polonaise ! Fais de beaux rêves et que ta chère grand-mère protège ton sommeil depuis le paradis !

ps : Varför säger de polska föräldrarna "Karaluchy pod poduchy" till deras barn när de går till sängs  ? "Karaluchy" är för hemska. Just a minute, karaluchy är inte...barnen, he ? Nej, det inte är möjligt, jag är tokig. Dziwny !




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe... Jag har faktiskt ingen aning om varför man säger det där med karaluchy pod poduchy... Ska fråga min mom :-)



Solnedgången är vacker. Mörker och ljus som förenas i skönheten. Det mörka tillsammans med det ljusa. Utan gränser. Just one. Så ser jag det.



Vad gäller din middag så tycker jag att du ska göra det som känns bra. Keep it simple. Vill du fixa det själv so do it.



Vad skönt att höra att din pappa är bättre! My thoughts are with him.



Natti, Froggie!

2010-10-21 @ 22:13:58
Postat av: FredVisgot

Jag är nyfiken att veta svaret, peut-être. Men känner du denna polska mening ?



Intressant! "Utan gränser. Just one" Balans, balans, du ser balansen även på en bild. Och det finns moln/ljus, detta ser kanske ut som en målning. Grodas målning förstås, haha ;-)



Solnedgångarna är alltid magiska ögonblicken. Så romantiskt ! Jag rekommenderar er detta.



Merci. Jobb, förening, projekt, boken (jag måste ta en paus för att tänka lite. Men om jag hittar inspiration...ingen paus. Ville du inte veta hur jag jobbar (skriva) om projektet ?) och middagen i november. Pomocy ! Kan du ge mig lite energi, s'il te plaît ? Men det är alltid bättre när man fixar det sig själv, tu sais. Det är en vana/rituell.



Snäll du är, aniolek. Jag är säker att min pappa tackar dig (han kommer att få dina ord/tankar). Dziękuję, Cas !



Dobranoc, ma chère petite Polonaise, milych snow !

2010-10-21 @ 23:54:40
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0