Solen är på semester !



Bonsoir, chère petite Polonaise de Zawiercie ! Solen var på semester hela dagen. "Vi vill ha regn !" skrek folket. Vad de var galna ! Regn, regn och regn. Men det Är kul för att jag kan gå till skogen och plocka svamp snart.
                                                                 
                                                         Svampar, vänta på mig !

I eftermiddag har jag inte kunnat att jobba om kapitel på grund av ett problem av ... koncentration och motivation. Så kollade jag en film med Liv TylerMTV. Mon Dieu, vilken vacker tjej med hennes härligt/fint långt långt hår. Flickan är vackrare än pappan men jag vet inte vem är maman.

                        
                                                            Oh la la, quelle belle femme !

Casia, jag har en fråga till toi : känner du Sofi Oksanen, en finländsk romanförfattare ? Har du redan läst hennes böcker ?

                                    
                                                                Sov gott och dröm söt !

Nu ska jag titta på tv och läsa lite, innan att ha en liten rendez-vous min...kära säng. Tja, jag hoppas du har en lovely kväll, ma chère petite Polonaise - Dobranoc, "Casioushka", milych snow ! Ja, jag vet...Vem är "Casioushka" ?




Kommentarer
Postat av: Casia

Nej, Froggie, jag känner faktiskt inte till den författaren... Vad är det för böcker?



Jag har också en rendez vous med min kära säng snart, zzz... Natti, Zabko!

2010-10-10 @ 20:56:38
Postat av: FredVisgot

Hon är en berömd författare (och i Frankrike nu). Har skrivit tre romaner (novels) om kvinnor. Hennes tredje roman är, Purge (Puhdistus i Finland) som är a bestseller : två kvinnor, Nazi/Soviet occupation of Estonia, rape and sexual slavery.



Jag tänkte du kände den här författaren (Finland, en kvinna...).



Hoppas din kära, hmmm...säng och du har en fin kväll ;-)



Bonne nuit, ma chère petite Polonaise. Fais de beaux rêves et que ta chère grand-mère te protège durant ton sommeil !



Zzzzz...Mon Dieu, Casia, kan du stoppa snarkning ? ;-)

2010-10-10 @ 22:04:45
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0