Du är en kändis, ma chère petite Polonaise !



Bonjour, petite princesse ! Strange, jag har tjugo videor på Youtube. Det finns dock två videor tittas regelbundet. Dessa är videor att jag gjorde för toi, Casia. Tydligen har du fortfarande hemligheter för mig. Jag visste inte att du har varit en kändis. Kära lilla nalle, jag svär att det är sanningen. Hur har de hittat dessa videor ? De måste känna ditt namn : Casia Sobczak. Jag är lite besviken. Men varför har du aldrig säga mig att du varit en kändis ? Känd eller inte, ändrar detta inte ditt hjärta.

- Tu es et seras toujours ma chère petite Polonaise de Malmö, née à Zawiercie (Pologne) -

Jag hoppas att din snygga prins ska se aldrig mina videor. Jag vill inte att du har problem på grund av moi. Oh, chère Casia, que puis-je faire ? Jag skulle gärna vilja spela in videor där jag säger några polska ord med min fina, hmmm....accent, haha  ;-)  med anledning av, t.ex, jul, nyår, din födelsedag, på morgonnen, mitt humör, osv...Oh, ma chère petite Polonaise, que dois-je faire ? C'est tellement compliqué maintenant. Skulle jag måsta ta bort dessa videor ? Men det finns hyllningen till din änglalika mormor (även om den är hemsk - Stackars din mormor !). Det vill jag inte men det är inte jag som bestämmer. C'est toi ! Tu es la reine, ok, juste la princesse.

             
                                                 Bonne journée, ma petite Polonaise !

Jag sov cirka fyra timmar. Inte illa, eh? It's cool  :-)  Så har jag börjat att ändra ett kapitel mellan klockan 03:20-04:40. Sedan läste jag tidningar : många bensinstationer är stängda. Well, jag hoppas att du har en trevlig dag, ma chère petite Polonaise (tyvärr regnar det hos dig. Var positiv! Regnet är gott för hår) !

NB : jag måste sluta att skriva långa romaner på bloggen  ;-)  Pardon, Casia. Je suis tellement égoïste, haha.




Kommentarer
Postat av: Casia

Dziendobry, Froggie! Oh la la, jag förstår inte varför nån har tittat på dessa videos... Jag är verkligen inte nån kändis, Froggie. Visst, jag har jobbat med "kändisar" och rört mig i de kretsarna men det var länge, länge sen och jag har inget att göra med den världen idag. So I don't know why, Froggie dear.



Du får mer än gärna spela in nåt där du pratar på polska (eller nåt annat språk, hehe) - skulle vara jättekul att se!



Froggie, hope att du inte är trött idag! Du sover ju nada. Fast vi är ju alla olika och behöver olika mycket sömn. Ditt kreativa behov övergår tydligen sömnen, hehe. Det får bli en extra kopp kaffe till dig igen, då.



Nu måste jag jobba lite (inga problem på mitt jobb, som svar på tidigare kommentar...jag tog bara lite ledigt när jag åkte iväg till Oslo men nu är jag back on track och ska parkera framför datorn ett par dagar framöver), har varit och ätit frulle med min sis (grått och regn i Mmx idag) så jag har luftat mig lite i alla fall.



Hey, det blev en liten roman from moi här med ;-) Enjoy da day, Froggie!

2010-10-19 @ 11:43:37
Postat av: FredVisgot

* Du är inte en kändis. Hmmm, är du riktig ärlig med moi ? Det är kanske några vänner till dig. Folk älskar dig i alla fall. It's cool! Detta bevisar att du är en ängel, är inte en elak människa :-)



* Va, är du säker att jag kan "prata" på polska ? "Jättekul att se", jätte-kul...Are you joking? Hmmm, har du redan hört en fransman att prata på polska ? Hahaha, stackars liten barn ! Du vet inte vad du säger, daję ci (ty ?!) czas do namysłu ;-)



Puedo hablar español o portugués ? Inglés ?! Britterna gillar inte min engelska. Jag har ett problem i mitt huvud med det här språket, tyvärr. Men jag läser (tidningar)/förstår det. No problem.



* Ja, jag behöver mer sömn. W porzadku, nie martw sie. Jag kommer att somna när jag ska vara död, haha ;-) Du kan kanske läsa mig en fin saga (med grodor) ikväll eller när du har tid, he? Oui, je suis fou, I know, I know ;-)



Merci pour la tasse de café :-)



* Du är en klok tjej. Hoppas det blir bättre med vädret hos dig.



* Vi skriver ofta små romaner tillsammans här, inte sant? Och jag hoppas att du uppskattar det som jag, he ?



Själv träffade jag kändisar : poeter, författare (ett Nobelpris i litteratur), sångare, andra artister. Bonne après-midi, ma chère petite Polonaise - Do zobaczenia, papa!



2010-10-19 @ 15:34:22
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0