Jag är fortfarande ung !



Bonsoir, chère petite Polonaise ! Det fanns en liten solstråle under den här grå dagen. Jag pratade med en blond tjej (en barn som är bara 20 år).

                                                  
                                                              Moi, före samtalet !

Blond tjej : Frédéric, hur gammal är du ?
Moi : 35, förlåt...34 år.
Blond tjej : Va, du är 34 år gammal ! Sa hon, chockad.
Moi : Ja, varför ?
Blond tjej : Oh, du ser så ung ut.
Moi : Yngre, moi ?!
Blond tjej : Åja, jag tänkte att du var bara 26-28 år gammal.
Moi : 26-28 år...Mon Dieu !
Blond tjej : Det är en komplimang, du vet.
Moi : Hur gammal är du ?
Blond tjej : Det är du som måste gissa.
Moi : Eh, bien. Det är alltid svårt med tjejer. Jag tycker att du är 22 år.
Blond tjej : Nej, nej, det är jag inte. jag är 20 år. Tjejer ser äldre ut nuförtiden, jag vet.

                                               
                                                           Moi, efter samtalet !

Jag måste erkänna det är skönt att höra en tjej (20 år) att säga att jag är yngre än min riktig ålder, inte sant ? Jag vet en sak, ni (les femmes) är helt galna. Jippie, jag är fortfarande ung...Ja, den lilla grodan är ung, ung, ung, ung  ;-)

              
                                                      Śpij dobrze, Anioleczek !

Varför sa hon det ? 28 år, moi ! Hmmm, jag tycker att hon behöver ett par glasögon. Hoppas du haft en trevlig kväll - Dobranoc, ma chère petite Polonaise, milych snow !




Kommentarer
Postat av: Casia

Svaret är enkelt - de ser väl ung ut :-) Och den här tjejen verkade vara ärlig i sin åsikt... well, I guess u just bought yourself another 8 years, or so ;-) Natti!

2010-10-04 @ 22:43:53
Postat av: FredVisgot

Vem är ärliga ? Tjejer ? Haha, vad du är rolig ;-) Nej, ni är riktiga galna. Och "barnet" ville bara vara snäll. Fransyskorna är...hmmm, konstiga/speciella, you know.



Shhh, du har hittat min hemlig...Säg inte det till andra !



Bonne nuit, ma chère petite Polonaise. Fais de beaux rêves et que les petites fées te protègent durant ton sommeil ! Natti natti :-)

2010-10-04 @ 23:13:25
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0