Jag ska sova hos dig !



Antoine är en fransk journalist som filmerar hans resor med alla hans mini kameror. Programmet heter "J'irai dormir chez vous !"Jag ska sova hos dig !. Idén är enkel, han reser, ensam, runt i världen, i syfte att möta människor och upptäcka deras levnadssätt, och kanske tillbringa natten i deras hem.

                
                                                                Antoine i New York !

Om du förstår inte vad jag menar, så kan du se videon :


                                               Se den berömda franska galenskap !

Antoine har inte besökte Sverige. Kära lilla nalle, om du möter den här fransmannen och vill sova hos dig, så du måste svara "Oui !". Så skulle jag se ma chère petite Polonaise, här, på den franska teven  ;-)   Papa, chère petite Polonaise !

ps : Jag ska bli helt galen om jag ser dig på tv. Galen galen galen...




Kommentarer
Postat av: Casia

Hehe, det skulle nog bli ett "non" till mannen här ovan... Fast det finns säkert de som skulle låna ut sin soffa - själv är jag nog lite väl folkskygg för saken ;-)

2010-10-18 @ 15:54:58
Postat av: FredVisgot

Oh, Casia, jag är besviken. Men han säger ofta att det är inte lätt att be till en tjej om han kan sova hos henne. Jag minns den här tjejen (Schweiz), hon accepterade och efter middag med vin, hmmm, hon såg besviken ut när han ville sova (ensam) på soffan, haha. Han ligger inte med tjejer, det är ett seriöst programm, you know. Okej, de gör vad de vill.



Jag är så ledsen på grund av dig, snyft snyft.



Du måste väl tänka innan att svara (läs : säg "oui" ! Please). Och han har alltid ett rum på hotellet.



En gång var han i Finland och det var svårt att sova hos människor för att det var jul. Men en familj accepterade i alla fall. Han mötte Papa Noël där. Han var med någon för nyår, ett trevligt nyår (även om jag har inte gillat det).



Ibland var det farligt (Saudiarabien, Australien, Nya Zeeland, USA).



Du måste acceptera, chère petite Polonaise. Efter köper jag videon och säger till allihopa : "Här är min favoritpolska, ma chère petite Polonaise de Malmö!"



Hmmm, varför säger du att du är folkskygg ? Det är du inte ;-)

2010-10-18 @ 20:07:19
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0