Śpij dobrze, Anioleczek !



Buenas noches, guapissima ! Pappa har haft ett seriöst problem (inre blödning) på sjukhuset (szpital) igår kväll. Vi kan inte prata med honom medan han ligger under intensivvård. Dieu vet vad han gör, litar på honom. Men jag är trött på att se lidandet. All min energi går till andra. Jag är trött, pomocy ! Ja, det är sant jag är självisk.

                                                                       
                                                               Une prière pour toi !

Folk vill älska och bli älskad. Hmmm, jag vill kanske inte älska och bli älskad men att bli hatad. Det skulle bli bättre för allihopa så. L'Amour, c'est la souffrance. Lösningen är kanske att vara ensam på en öde ö. Det finns inte någon som kan oroa om dig där. Jag kan gärna ge mitt liv för min familj eller någon speciell i mitt liv men jag kan inte se deras lidanden.

                                                    
                                                        Ge oss din visdom, Buddha !

Buddhismen är en intressant filosofi men komplicerat som förespråkar medelvägen. Lidandet är kärleken och hat. Vi måste hitta balansen. Detta betyder att vara inte Human : Människorna är inte Människor utan känslor. Balans ! Människor är inte gudar och måste aldrig bli gudar som Siddhartha. Jag minns inte buddhism nu. Jag var ung när jag läste en bok om den här filosofin. Jag är moi, en människa med känslor, styrkor och svagheter och jag vill inte ändra på det.

              
                                                             Śpij dobrze, Aniolek !

Min stackars petite Polonaise ! Det måste vara en sådan missnöje (lidande) för dig att läsa min blogg nyligen. Ja, jag är en elak människa med dig och...jag gillar det ;-)  Seriöst, jag vet varför du läser min blogg, jag känner sanningen, äntligen ! Du läser bloggen för att den hjälper dig att somna. Tja, hoppas att du hade en trevlig eftermiddag och har en fin kväll, ma chère petite Polonaise - Dobranoc !




Kommentarer
Postat av: Casia

Jag hoppas att din pappa klarar sig. Visst vet Gud vad han gör, men han gör det inte alltid lätt för oss. Långt ifrån. Jag vet fortfarande inte vart lidandet passar in i balansen, eller rättare sagt varför balansen måste balanseras överhuvudtaget. Och varför ska vi vara de som sköter livets/universums våg? I do not know. Hur som helst, mina tankar går till din pappa (och dig).



Jag läser din blogg för att jag gillar sättet du skriver på och sättet du ser på livet (men det har jag ju sagt förut), inget annat.



Well, Froggie... Hope du kan sova lite inatt. Take care.

2010-10-19 @ 21:37:24
Postat av: FredVisgot

* Merci ma chère petite Polonaise. Du är en ängel med ett stort hjärta och en underbar gåva. Jag ber en bön för dig (din familj) varje kväll. Jag ber Gud att du är alltid frisk, happy och får vad tu vill.



Jag är ofta arg mot Gud (det är inte bra, I know) eftersom han är lika dig -inga svar till mina frågor ;-) Jag ber Gud varför har jag ett hjärta (för snäll, vad det är dum!) ?



Tyvärr har min pappa lidit för mycket. Han har en bräcklig hälsa sedan han fick en ny njure. Men Gud har räddat hans liv, och så tackar jag honom.



* Buddhismen förespråkar balansen. Det är svårt att förstå. Men jag vet att Gud inte är ansvarig för vårt lidanden. Vi (Humans genom Adam & Eva) har valt att följa en slingrande väg. Nu vet jag inte om Gud är alltid med oss, jag hör aldrig hans röst (är en groda och inte Joan of Arc, haha).



* Chère petite Cas, jag vet väl att du har ju sagt det förut. Jag leker med toi, sov gott och dröm söt, haha ;-)



"sättet du skriver på och sättet du ser på livet" jag förstår inte fortfarande vad du menar. Jag tycker inte att jag ser livet med annorlunda ögon av andra människor. Men det är kanske att du upptäcker moi med "nya ögon" (förstår du vad jag menar?). I don't know, je ne sais pas. Men du är lika Marco Polo i Kina, Krzysztof Kolumb i America eller Mikołaj Kopernik med sina stjärnor ;-)



Dziękuję bardzo, Anioleczek ! Bonne nuit, kära lilla nalle ! Fais de beaux rêves et que les anges te protègent durant ton sommeil !

2010-10-19 @ 22:52:03
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0