Oto śniadanie, smacznego, Aniolek ;-)



Bonjour, petite ange de lumière ! Jag vaknade flera gånger i natt. Jag har skrivit, skrivit. Inspiration är det svårt att tämja. Däremot kan jag säga att jag är nöjd med mitt "nattarbete". Mitt sinne har varit fången av det änglalika skönhet till en "illusion" (dröm, je ne sais pas). Drömmar blev bilder och sedan fraser, ord i mitt huvud och jag lät mina fingrar dansa fritt på dansgolvet (läs: datorns tangentbordet) -du vet vad jag menar. Jeden, dwa, trzy i cztery...Jeden, dwa, trzy i cztery. Jestem zmęczony. Nu är det sant, jag tar en paus...när inspiration sover (vilken tur !). Jag gick till trädgården för att ändas lite och det var inte så kallt ute (kanske 10 grader).


                                             Mitt huvud låg inte på månen igår kväll !

Var låg ditt huvud igår kväll, ma chère petite Polonaise ? Inte hos dig  ;-)  Inspiration är som en kvinna, vacker, vild och fri. Jag måste vara noga med att inte skriva inlägg för länga. Jag måste tänka på att skydda din underbara hjärna.

                
                                                       Oto śniadanie, Smacznego  ;-)

Jak się masz dziś rano ? Hur är det med ditt jobb ? Tänk på en groda när du ska träna till gymmet ! Det är en god motivation, hmm...Really ?  ;-)  Je te souhaite une bonne journée, ma chère petite Polonaise - Dobrego tygodnia życzę !




Kommentarer
Postat av: Casia

Man får böja sig för motivationens uppenbarelse... Hoppas att du inte är alltför trött idag, Froggie!



Jag har precis kommit hem från en förmiddag på stan. Träffade några vänner for breakfast och sen drog jag vidare till gymmet med min sis. Nu tänkte jag baka lite scones, min sis pojkvän fyller år imorgon så jag tänkte göra en fin liten korg till honom med bland annat scones. He loves them ;-)



Ha en fin dag, Froggie!

2010-10-25 @ 15:40:04
Postat av: FredVisgot

Oh, dina berömda scones! Men vilken underbar födelsepresent ! Han har tur. Kan du baka scones för min födelsedag ? Jag köper dem (I am not joking). Det är det enda sättet för mig att äta dina scones. Mmmm, jag vill äta dina scones...Det är för svårt, jag dör...



Yes, you are really a perfect housewife. Din prins har många tur att ha toi.



Grodan är inte en god motivation för dig men en hemsk mardröm, pauvre petite Polonaise ! Jag är en zombie, haha. Papa !

2010-10-25 @ 16:43:55
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Hehe, om jag hade kunnat så hade jag skickat mina scones till dig, Froggie :-) De är sååå goda, I promise! De blev ännu bättre den här gången, om jag får säga det själv. Yummie!



Hope du har haft en fin kväll, Froggie, natti!

2010-10-25 @ 21:47:50
Postat av: FredVisgot

Casia, si on veut vraiment, alors tout devient possible. Mais oublies ce que j'ai écris ! Tu as raison, det är mycket klok av dig. Ma chère petite Polonaise, si tu veux dire "non" alors tu écris "non".



"Sååå goda" "bättre den här gången" du vill min död -sigh, Casias scones :-(



...Encore une nuit blanche et une promenade dans le froid (3 degrés) de l'automne, brrr.



Humeur : tristesse :-( mélancolie :-( inget leende :-(



Hoppas att ni hade en charmig kväll och har en galen dag ! Sois folle, ma chère petite Polonaise ! Les hommes aiment ça -de temps en temps et pour certaines occasions.



Papa !

2010-10-26 @ 05:28:22
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Jag är i motsats till dig lite glad för att jag förstod allt som du skrev på franska :-) Så du ser, balans igen. Melankoli ger upphov till nån annans glädje. It never changes... Hoppas att ditt sinne känns lite lättare idag. Jag har inte kunnat sova. Igen. Vaknade klockan två och that was it. Tog fram gamla album med kort från tiden jag showade och gled genom timmarna med nostalgi som kompanjon. Jaja.



Ha en fin dag, Froggie!

2010-10-26 @ 07:59:49
Postat av: FredVisgot

Va, allt, du har försått allt vad jag skrivit? Hmmm...really ?! Haha, jag visste att du kunde förstå mig. Så smart du är :-)



Melankoli = glädje ??? Hmm, nie rozumiem.



Oh, jag skulle gärna vilja beundra dessa bilder och höra dina "historier". Jag tänker att jag kunde spendera timmar och timmar för att höra dig. Oh, jag dör, ma chère petite Polonaise! Det måste vara super intressant...och rolig, haha. Hoppas herr Nostalgi var en trevlig kompanjon för dig!



Själv gillade jag (barn) att dela mina minnen, genom fotoalbumet, med människor som kom hemma. Även om hatar jag att vara på bilder, jag gillar dela mina minnen (med inte med alla människor, vissa, vissa). Strange ? Mamma var aldrig att hålla med mig ; "inte till främlingar" sa ho. Men jag ser inte album sedan mormors döden.



Varför kan du inte sova (andra, tredje gången)? Pourquoi? Vad kan jag göra för att hjälpa dig ? What is the problem ? Du gör mig ledsen :-( Ma pauvre petite Polonaise!

2010-10-27 @ 05:22:06
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0