Une belle musique polonaise pour toi !



Ikväll är mamma med mig hemma och kommer att dricka te tillsammans. Det är bättre för henne att vara här eftersom sjukhuset ligger bara tio minuter härifrån.


                               Vilket underbart språk - Vilken fin polska låt, Anioleczek !

Hoppas ni har en lovely kväll tillsammans - S'il vous plaît, var försiktiga (ångest, ångest, ångest under hela dagen) ! Nätterna blir farliga i Malmö sedan ett par dagar. "Seigneur, protègez ma chère petite Polonaise et sa soeur qui vivent à Malmö !"



Kommentarer
Postat av: Casia

Hey, Froggie! Hoppas att du och mamma har en fin kväll, och att din pappa fortsätter att repa sig.



Jag har precis kommit hem från en early night med en vän, vi tog lite mat och ett glas och nu ska jag bara slappa och hoppa i säng om en liten stund. Trött, har varit lite för aktiv den sista tiden I think ;-)



Jag vet, det är helt hemskt det här som händer i Malmö. Jag är ju alltid försiktig, men man kan ju aldrig veta vad som händer och man kan aldrig skydda sig helt. But I am trying.



Vale, natti Froggie (hälsa mamma från mig, även om hon inte vet vem jag är, att jag tänker på er pappa)!



2010-10-22 @ 21:29:14
Postat av: FredVisgot

Jag vet, det är dumt vad jag har skrivit om dig här. Jag tycker att det är dags att jag slutar att skriva dumheter (jag är en idiot). Men inte nu. Jag har läste de svenska tidningarna hela dagen, jag döljer inte att jag var rädd för att hitta dittt namn eller läsa "det nya offret är en polsk tjej".



Jag har pratat med mamma om det. Vi har känt samma sak här i Frankrike. Inte med en sjuk i huvudet som skjuter på människor men bomber (baskiska/islamiska terrorister) för ett par år sedan, you know. Jag minns det perfekt (poliser, soldater med deras vapen, ångest).



Ja, man kan aldrig skydda sig helt däremot kan man undvika vissa situationer (utanför eller hemma), natten i särskilt. Kvinnorna behöver lära sig vissa saker (men det är en annan historia).



Det är sant att mamma viste inte vem du varit (jag talade aldrig riktig om dig tidigare. Varför?). Men hon vet (lite lite) som är Casia Sobczak nu, une merveilleuse petite Polonaise mais elle ne sait pas ça. Det finns vissa saker att jag pratar inte med andra, med min familj i särskilt.



Du är inte tvingad att säga att du tänker på min pappa, chère petite Polonaise.



Oh la la, varför säger ni "er pappa", Madame Sobczakz ? Dobranoc, Pani i Pan !

2010-10-22 @ 23:56:58
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/
Postat av: Casia

Men jag tänker på din pappa, därför skrev jag det. Ingen tvingade mig! Jag skrev er pappa för att...ja, det blev bara så. Du förstod ju ändå vad jag menade eh?



Jag har inte kunnat sova inatt igen, samma sak igår. För mycket in my head. Eller kanske för trött, då slår det över och man kan inte sova. Paradox. Så nu ska jag slänga i mig frulle och sen drar jag till gymmet och kör lite Bodypump. För kallt och blåsigt för att springa ute, tyvärr... Synd. Jag saknar att springa i en normal temperatur ;-) Ha en fin dag, Froggie!

2010-10-23 @ 08:15:13
Postat av: FredVisgot

Det är normalt du kan inte sova när du går till fester varje kväll ;-)



Seriöst, ma pauvre petite Polonaise :-( Varför kan du inte sova ? Jaki jest problem, Aniolek ? Om du behöver prata (skriva) med någon (och även om du har din syster) så är jag här - du får mejla mig (inte bloggen). Folk pratar gärna deras problem med mig eftersom jag vet lyssna på. Och jag delar aldrig vad man säger mig med andra. Jag är en man av heder (oh la la, moi och mina principer!) you know. Jag blir ledsen när du mår inte bra eller har ett problem :-(



Saker ska bli bättre, no te preocupes, angelita! Men om någon har "skadat" dig (varit elak med dig) så grodan kommer att bli arg (grrrrr! jag vet att det är verkligen imponerande)och hoppa till Malmö för att lära respekt till personer som varit elaka med dig. Jag är säker de är rädda nu ;-)



17 grader här, snart ska jag springa ute ;-)



Je te souhaite une belle journée, ma chère petite Polonaise !



-Glöm aldrig jag är alltid här för dig, om du har problem, entiendes lo que digo ? Glöm aldrig det, ma chère petite Polonaise !



2010-10-23 @ 14:26:21
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0