En annorlunda barndom men så intressant !



Bonsoir, ma chère petite Polonaise de Zawiercie ! Jag tänker att det är bättre att du läser inte det här inlägget. Det var svårt (för mig) att skriva det. Det fanns en dokumentär om Adrianna Karembeu på tv. Hon är en slovakisk modell som har skillnaden av att ha världens längre ben. Här är en kvinna som är vacker och så generösa (genom the Red Cross) med andra människor.



                                                   En intressant barndomsminne !

Jag har upptäckt sin barndom i Tjeckoslovakien genom den här dokumentaren. Vid den tiden var landet en medlem i Warszawapakten och styrdes av kommunisterna (du känner väl det, ma chère petite Polonaise). Liksom många andra barn bodde hon med sina morföräldrar eftersom hennes föräldrar var för fattiga. Denna dokumentär var mycket intressant eftersom det är ett vittnesmål från en kvinna som levde i ett kommunistiskt land där livet var annorlunda än min. Jag känner inte någon som levde i ett av dessa länder. Men hon var så söt när hon talade om sin mor och mormor.

                              
                                                 Dobranoc, Anioleczek, milych snow !

Nu ska jag kolla tv och sedan ligger på min mjuka/komfortabela säng. Hoppas du har en lovely kväll, petite Polonaise - Śpij dobrze !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0