Underskatta aldrig en kvinna !



Mary Shelley är känd för att skriva den berömda romanen, Frankenstein or The Modern Prometheus.

                                  
                                                      Underskatta aldrig en kvinna !

Den här kvinnan fascinerar mig sedan länge. Hur en kvinna av 19-talet har kunnat skriva en sådan berättelse ? Och även om jag har aldrig läste den här boken, jag vet att den är den perfekta bilden frågor av hennes tid.

                              
                                              Resultatet av ett fascinerande sinne !

Ja, den här författaren och hennes varelse fascinerar mig så mycket ! Jag sov bara tre timmar inatt. Så gick jag ut och vandrade genom gatorna av stan. Tur att det regnade inte. Stjärnorna var vackra i himlen som vanligt. Sedan gick jag till skogen och så jag kände vara verkligen ensam i världen. Det var så skönt :-)  Nu ska jag snart ta en joggingtur.




Kommentarer
Postat av: Casia

Tre timmar låter för lite även för en nattuggla som du, Froggie. Du får ta en liten siesta, eh? Man kan inte jogga på bara tre timmars sömn ;-) Eller, kan och kan - allt är ju möjligt, men underlaget avgör resultatet.



Det är DU som låter som en vampyr, hehe. Ensam ute i skogen och så... Nice!



Hoppas att du får en lovely dag och en fin joggingtur till och börja med. Det var helgdag i Frankrike idag, oui? Oavsett, enjoy enjoy!



2010-11-01 @ 07:51:01
Postat av: FredVisgot

Så sant! Dina ord är alltid kloka. Men natten är lik en sjöjungfru, det är svårt att motstå en söt röst ;-)



Moi, jag är farlig :-[ Ja, ensam ute i skogen...mitt i natten. Jag kunde höra mitt hjärta slå i den mörka skogen - adrenalin.



Idag är det heldag här. Efter min trevlig joggingtur(jag var helt fri och i en annan värld) gick jag till hos mina föräldrar för att fixa och jag åt där.



Mina föräldrar hälsar dig och tackar dig för dina snälla ord (min pappa i särskilt!) även om de inte känner dig.



Hoppas du har en fin solig eftermiddag, ma ¨chère petite Polonaise!

2010-11-01 @ 15:24:24
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0