Bienvenido de nuevo a ti, guapissima !



Buenas noches ! I morse läste jag några av mina sagor för barn som är sjuka (cancer). De var jätteglada och jag blev glad för att många har föredragit mormors favoritsagan (om a hunchbacked). Dessa barn har massor energi och det finns en eld som brinner i deras ögon. Men det var ledsen när ett barn ville be om ursäkt till sina föräldrar eftersom han har varit sjuk. Positivt ! Man måste alltid vara positiv -när man är sjuk eller inte - för att livet är alltid starkare än döden.

Sedan gick jag en promenad med min kära syster efter att jag åt middag på restaurang.

Och efter jag körde mamma till ett varuhus för att köpa henne en ny symaskin. Mamma gav mig te och kakor, medan pappa har gått på fotbollsmatchen. Och jag åt en gudomlig...Mmmm...svampsoppa : jag kan inte säga "non" för en svampsoppa.

                          
                        Nej, det är inte min hund  -  Rex och moi är inte romantiska  ;-)

Nu ska jag kolla lite tv och spela piano med ett glas vin. Hoppas du har en lovely kväll, ma chère petite Polonaise de Zawiercie - Dobranoc, aniolek, spij dobrze !




Kommentarer
Postat av: Casia

Svampsoppa? I love svampsoppa :-) Vi brukar alltid äta en speciell sån till jul, förut var det alltid mormor som gjorde den och nu är det mamma. Gudomlig!



Ha en fin kväll, Froggie (spela nåt för mig), jag ska halvdö här (två timmar på gymmet efter en sömnlös natt börjar att kännas ordentligt nu) och vara lite social med min sis och hennes pojke. Papa!

2010-10-16 @ 20:29:10
Postat av: FredVisgot

Ah, din kära mormor :-) Chère Casia, du kan inte prata om din mormor utan en liten historia med hon :-) och du (jag hoppas din mamma mår bra).



Snart är det jul, den polska nationaldagen, födelsedagen till din kära lilla mamma -he?- och din födelsedag (merci Dieu!)...Snart, snart. Oh, I'm so excited.



Ok, jag ska försöka spela en fin fransk låt för dig (but just for you). Glöm inte, ma chère petite Polonaise, att jag är inte Frédéric Chopin ;-)



Hoppas din syster, hennes pojke, du och...din drömprins har en underbar kväll - Papa, papa !



Bonne nuit, ma chère petite Polonaise. Fais de beaux rêves et que ton prince charmant te protège durant ton sommeil !



2010-10-16 @ 22:05:23
URL: http://fredvisgotbaraosssjalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0